چرا حجم اینترنت زود تمام می گردد؟

به گزارش سبزوار امروز، تمام شدن سریع حجم بسته اینترنتی شما، قطعا می تواند شما را شوکه کند. اما به چه دلایلی اینترنت گوشی یا مودم ما در چند روز تمام می گردد؟ آیا راه حلی دارد؟

چرا حجم اینترنت زود تمام می گردد؟

اینترنت یکی از ابزارهای جهانی است که در طول سال های اخیر پیروز به تاثیرگذاری بر عموم مردم جهان شده است چرا که این روزها بیشتر کارهایی که ما انجام می دهیم یا خواهان انجام آن ها هستیم، احتیاج به اینترنت دارد. برای مثال اگر شما تصمیم به خرید اینترنتی از یک فروشگاه آنلاین دارید، بدون اینکه حضور داشته باشید، می توانید محصول مورد نظر را بدون حضور فیزیکی بخرید و در جلوی درب خانه تحویل بگیرید. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز دلایل زود تمام شدن حجم اینترنت می پردازد.

آپدیت اتوماتیک برنامه ها

به صورت پیش فرض زمانی که شما گوشی تازه خریداری می کنید و یا حتی اگر گوشی خود را به صورت کامل ریست کنید، زمانی که آغاز به استفاده اولیه از گوشی کنید، برنامه آن به صورت اتوماتیک آغاز به آپدیت شدن خواهند نمود تا آخرین نسخه های منتشر شده در گوشی شما دانلود و نصب شوند.

دانلود اتوماتیک مدیا در صفحات مجازی

زمانی که شما وارد حساب کاربری خود در صفحات مجازی می شوید، با مشاهده اتوماتیک پست های آنلاین شامل تصاویر، ویس، موسیقی و کلیپ ها شاید احساس کنید که به اندازه خیلی کمی اینترنت شما در حال مصرف است. اما دقیقا خلاف این قاعده وجود دارد چرا که وقتی شما وارد یک گروه یا یک کانال می شوید، چند ده پست وجود دارد که اگر دانلود اتوماتیک مدیای برنامه شما فعال باشد، تمام آن ها را به صورت یک جا دانلود خواهد نمود.

اینستاگرام

محبوب ترین برنامه سوشیال مدیا میان کاربران جهان و ایران اینستاگرام است. هر پستی را که شما در این برنامه مشاهده می کنید، تماما به وسیله دیتا گوشی دانلود می شوند و سپس به شما نمایش داده می شوند. بنابراین اگر شما در عرض 10 دقیقه، 15 پست متفاوت را مشاهده کنید، به صورت میانگین حداقل 100 مگ از اینترنت شما مصرف اینستاگرام خواهد شد.

آپدیت سیستم عامل گوشی

چه در سیستم عامل اندروید و چه در سیستم عامل iOS، هر چند مدت یکبار شاهد بروز رسانی های تازه هستیم که این آپدیت های تازه، به صورت اتوماتیک زمانی که شما به وای فای متصل شوید، دانلود خواهند شد. اگر در حال حاضر احتیاج به نصب آپدیت های تازه بر روی گوشی ندارید، آن را خاموش کنید.

تماس تصویری

یکی دیگر از مواردی که در اندازه حجم اینترنت شما موثر است و می تواند اندازه حجم اینترنت شما را تحت تاثیر قرار دهد، تماس صوتی و تصویری است.

برنامه های بک گراند

تصور کنید که شما در یک دقیقه برنامه های اینستاگرام، برنامه های نمایش آنلاین فیلم، بازی آنلاین و غیره را باز نموده اید و بدون آن که آن ها را ببندید، وارد برنامه تازه شده اید. این بدین معنا است که تمام برنامه های باز شما در حال آپدیت شدن هستند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2445

به "چرا حجم اینترنت زود تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حجم اینترنت زود تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید