پیش بینی بازار گردشگری جهانی تا سال 2020

به گزارش سبزوار امروز، امروزه جهانگردی به عنوان یک صنعت سفید، نقش و اهمیت بسیار زیادی در رشد اجتماعی و مالی جوامع پیدا نموده است؛ به طوری که کشورها در تمام مراحل توسعه خود به آن وابسته هستند. صنعت گردشگری، به طور مستقیم و غیر مستقیم با تمامی بخش های مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارتباط دارد.

پیش بینی بازار گردشگری جهانی تا سال 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سال 1967 را سال بین المللی توریسم معرفی نموده و از سفرهای خارجی به عنوان وسیله ای برای شناخت و درک متقابل میان ملت ها و افزایش دانش و آگاهی مردم از میراث تاریخی گذشته و تمدن های باستانی، شناخت بیشتر از ارزش های فرهنگی جوامع مختلف و عاملی برای تحکیم صلح دنیای، یاد نموده است.

توریسم یکی از عوامل کلیدی موفقیت در دنیای کنونی است که در مقیاس انبوه، تنها از دهه شصت قرن بیستم شروع شده، اما در طی سی سال گذشته به لحاظ درآمد کسب شده و شمار گردشگران خارجی رشد سریع و مستمر داشته است. این صنعت در برابر بحران های مالی انعطاف پذیر بوده و علی رغم وقایعی چون واقعه یازدهم سپتامبر، حملات تروریستی و شیوع بیماری ها، رکود محسوس در فعالیت های گردشگری مشاهده نمی شود.

توریسم به عنوان بخش صادراتی، پس از نفت، فرآورده های شیمیایی و فراوری خودرو، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. در بسیاری از کشورهای درحال توسعه، این صنعت یکی از مهمترین منابع درآمد و صادرات بوده و سبب ایجاد فرصت های بسیار در زمینه اشتغال و توسعه می شود.

دنیا در حال تبدیل شدن به یک دهکده دنیای است که در آن ساکنان تمامی قاره ها یکدیگر را همچون همسایه های خود تلقی می نمایند. توریسم می تواند به حذف تعصبات و قید و بندها یاری کند و عامل اصلی صلح و آرامش در دنیا باشد.

بر اساس پیش بینی های سازمان دنیای گردشگری، تعداد گردشگران خارجی تا سال 2020 به بیش از 6/1 میلیارد نفر خواهد رسید که از این میزان 378 میلیون سفر بین منطقه ای و به سمت مقاصد دوردست انجام خواهد شد. در عین حال حدود 2/1 میلیارد سفر در داخل مناطق تعیین شده (اروپا، خاورمیانه و جنوب آسیا، آفریقا، شرق آسیاو اقیانوسیه و آمریکا) صورت خواهد پذیرفت. این سازمان همچنین پیش بینی می نماید که تا سال 2020 قاره اروپا با 717 میلیون گردشگر، شرق آسیا و اقیانوسیه با 397 میلیون و قاره آمریکا با 282 میلیون گردشگر به ترتیب بیشترین تعداد گردشگران را به خود اختصاص خواهند داد.

بر اساس پیش بینی های تا سال 2020 میزان رشد صنعت گردشگری در مناطق شرق آسیا، اقیانوسیه، آسیا، خاورمیانه و آفریقا در حدود 5 درصد خواهد بود که این میزان در مقایسه با متوسط دنیای1/4 درصد بیشتر خواهد بود. همچنین به نظر می رسد که این میزان در قاره های آمریکا و اروپا کمتر از متوسط دنیای باشد. در سال 2020 قاره اروپا همچنان بیشترین تعداد گردشگران را در اختیار خواهد داشت؛ در حالی که سهم این قاره از این میزان در مقایسه با سهم 60 درصدی آن در سال 1995 به 46 درصد در سال 2020 کاهش خواهد یافت.

سازمان دنیای گردشگرای پیش بینی می نماید که در بازه زمانی سال های 1995 تا 2020 میزان رشد سفرهای با خط سیر بلند به 4/5 درصد رسد؛ در حالی که این رقم برای سفرهای داخلی منطقه ای حدود 8/3 درصد خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1057

به "پیش بینی بازار گردشگری جهانی تا سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بازار گردشگری جهانی تا سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید