پیرزن 106 ساله مسن ترین مدل روی جلد مجله ووگ

به گزارش سبزوار امروز، یک پیرزن فیلیپینی که بیش از 9 دهه است خالکوبی انجام می دهد، در سن 106 سالگی به ستاره تازه مجله ووگ تبدیل شده است.

پیرزن 106 ساله مسن ترین مدل روی جلد مجله ووگ

به گزارش خبرنگاران، آپو وانگ اود، که با نام ماریا اوگای نیز شناخته می گردد، در خالکوبی با دست استاد است و از دوران نوجوانی در حال تکمیل این هنر بوده است.

همانطور که او روی جلد مجله Vogue فیلیپین ظاهر می گردد، به پیرترین ستاره مجله مد جهانی تبدیل شده است و دارنده عنوان قبلی، که پیرزنی 85 ساله بود را پشت سر گذاشت.

این هنرمند خالکوبی اهل روستای کوهستانی Buscalan است که در شمال مانیل در استان کالینگا قرار گرفته است و تصور می گردد قدیمی ترین هنرمند خالکوبی سنتی باشد.

او طرح های خود را با استفاده از چوب بامبو، خاری از درخت پوملو، آب و زغال سنگ خلق می کند.

مجله ووگ در پستی در شبکه های اجتماعی گفت که او که به عنوان آخرین مامباباتوک نسل خود معرفی شد، نماد های قبیله کالینگا را - که نشان دهنده قدرت، شجاعت و زیبایی است - بر روی پوست هزاران نفر از مردم نقش بسته است.

قدمت این خالکوبی ها به دوران جنگجویان بومی Butbut برمی گردد که جوهر هایی را برای خدمت به دست می آوردند. اما اکنون این هنرمند صد ساله بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان جذب می کند که در پی طرح های هندسی او هستند.

از آنجایی که هنر ایجاد خالکوبی را فقط می توان به خویشاوندان خونی منتقل کرد، وانگ اود در حال حاضر به نسل جوان خانواده اش آموزش می دهد. او چندین سال است که خواهرزاده هایش، الیانگ ویگان و گریس پالیکاس را آموزش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2602

به "پیرزن 106 ساله مسن ترین مدل روی جلد مجله ووگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرزن 106 ساله مسن ترین مدل روی جلد مجله ووگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید