پرسنل یکی دیگر از شرکت های پیمانکار آبرسانی به دشت سیستان تجمع کردند

به گزارش سبزوار امروز، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل شرکت جهادنصر همدان که یکی از شرکت های پیمانکار فاز دوم پروژه آبیاری دشت سیستان است، به دلیل عدم دریافت 8 ماهه حقوق تجمع کردند.

پرسنل یکی دیگر از شرکت های پیمانکار آبرسانی به دشت سیستان تجمع کردند

امین کاقتصادی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: پرسنل شرکت جهادنصر همدان که یکی از شرکت های پیمانکار فاز دوم پروژه آبیاری دشت سیستان می باشد به دلیل عدم دریافت 8 ماهه حقوق خود از بهمن ماه سال گذشته تا کنون در مقابل ساختمان جهادکشاورزی شهرستان زابل تجمع کردند.

کاقتصادی اضافه نمود: این طرح که از روز اول با حواشی زیادی همراه بود، با وجود سرمایه فراوانی که به آن تزریق شد، اما سهم کارگر از این سرمایه به مانند همواره کمترین سهم و آن هم باهزاران منت و پشت گوش انداختن است. تا جایی که کارگران و کارکنان بعضی شرکت های پیمانکار این پروژه حتی ماه ها از حقوق حداقلی خود محروم بوده اند و دیگر توان خرید همان نان به جامانده در سفره های کوچکشان را نیز نداشته و شرمسار خانواده هایشان شده اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تجمع کنندگان دلیل حضورشان را عدم دریافت بیش از 8 ماه از حقوقشان از بهمن 98 بیان کردند و از شرایط بد معیشتی و سفره های خالیشان گلایه فراوانی داشتند. حتی گروهی نیز از عدم حضورشان در جمع خانواده به دلیل شرمندگی و شرمساری خود گفتند.

وی گفت: این نخستین بار نیست که شاهد چنین تجمعات و اعتراضاتی هستیم. طی ماه های اخیر کارکنان شرکت های پیمانکار وابسته به طرح آبیاری دشت سیستان از جمله چکاد جنوب، جهادنصر و... بار ها به دلیل عدم پرداخت حقوق خود مقابل درب شرکت های خود و حتی جهادکشاورزی شهرستان زابل تجمع نموده اند و خواهان رسیدگی جهت حل این موضوع شدند که هربار وعده هایی به آن ها داده شد که موجب افزایش گلایه ها و نگرانی ها شده است.

کاقتصادی توضیح داد: گفتنی است طرح آبیاری دشت سیستان که به طرح 46 هزار هکتاری معروف است، به مانند بسیاری از طرح های دیگر در شمال استان سیستان و بلوچستان از جمله نیم لوله باوجود جذب سرمایه های کلان نتوانست رضایت مردم را کسب کند و علیرغم امید های زیادی که به این طرح بود متاسفانه تا به امروز درخصوص فرایند اجرای آن، نه مردم راضی هستند و نه کارشناسان و متخصصان دانشگاهی، و این موضوع باعث افزایش حساسیت ها به این طرح شده است.

مسئول جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان در انتها گفت: یکبار برای همواره تکلیف طرح آبیاری دشت سیستان که ابهامات زیادی در ابعاد مختلف اعم از فنی و اقتصادی دارد، معین شود تا بیش از این شاهد چنین تجمعات و اعتراضات و درنتیجه دلسردی مردم و سواستفاده رسانه ها و معاندین نباشیم که این مهم نیازمند رسیدگی جدی دستگاه قضا می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1635

به "پرسنل یکی دیگر از شرکت های پیمانکار آبرسانی به دشت سیستان تجمع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسنل یکی دیگر از شرکت های پیمانکار آبرسانی به دشت سیستان تجمع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید