مجلس ترکیه: به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط آمریکا، یک بازی کثیف است

به گزارش سبزوار امروز، مجلس ترکیه با انتشار یک بیانیه به اقدام سنای آمریکا در به رسمیت شناختن تحولات سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه را محکوم کرد و این اقدام آمریکایی ها را بازی کثیف خوانده است.

مجلس ترکیه: به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط آمریکا، یک بازی کثیف است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه واکنش های تند آنکارا به اقدام مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در به رسمیت شناختن تحولات سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه، مجلس ترکیه این اقدام واشنگتن را قویا محکوم نموده است.

مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه هفته گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که نسل کشی ارامنه در دوران امپراطوری عثمانی را به رسمیت می شناسد. اقدام سنا بعد از تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت و دو نهاد کنگره به رغم مخالفت های کاخ سفید، این قطعنامه را تصویب کردند.

به گزارش آناتولی، مجلس ترکیه با صدور یک بیانیه شدیدا اقدام آمریکایی ها در به رسمیت شناختن تحولات سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه را محکوم نموده است. در این بیانیه آمده است: ما قویا تصمیم سنای آمریکا در تصویب قطعنامه درباره به اصطلاح نسل کشی ارامنه را محکوم و آن را رد می کنیم اقدامی که حقایق تاریخی را تحریف می نماید و قواعد بنیادی حقوق بین الملل را به استهزا می گیرد.

در بیانیه مجلس ترکیه، تصمیم سنای آمریکا در تصویب این قطعنامه فاقد ارزش قانونی و بخشی از یک بازی کثیف علیه ترکیه خوانده شده است.

کاخ سفید پیش از تصویب قطعنامه در کنگره آمریکا درباره تحولات سال 1915 بین امپراطوری عثمانی و ارامنه، ضمن مخالفت با تصویب این قطعنامه استدلال نموده بود که چنین مصوبه ای می تواند به فرایند گفت وگوها میان واشنگتن و آنکار آسیب بزند

این قطعنامه تنها چند روز پس از آن تصویب می گردد که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم طرح تحریم های ترکیه را به بهانه خرید سامانه اس-400 از روسیه، تصویب کرد. ترکیه در واکنش به آن اقدام، سفیر آمریکا را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را اعلام نموده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1012

به "مجلس ترکیه: به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط آمریکا، یک بازی کثیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس ترکیه: به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط آمریکا، یک بازی کثیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید