شرایط مالی تسلا چگونه است؟

به گزارش سبزوار امروز، فروش بسیار خوب تسلا در امریکا و اروپا ادامه دارد؛ اما این شرکت در 3 ماهه نخست سال 2019، با کاهش سرمایه رو به رو شده است. در گزارش نهادهای مالی مختلف، درآمد خالص تسلا به 4.5 تا 4.7 میلیارد دلار می رسد اما سود نهایی شرکت باتوجه به هزینه های جاری، منفی است و زیان 700 میلیون دلاری نشان می دهد.

شرایط مالی تسلا چگونه است؟

در آینده نزدیک، ایلان ماسک اقدام به خرید 10 میلیون دلار، سهام تسلا از بازار آزاد خواهد کرد و مبلغ 1.5 میلیارد دلار هم، به صورت وام قابل تبدیل به سهام، در اختیار تسلا خواهد گذاشت. روز گذشته، تسلا نیز اعلام کرده است؛ بخشی از سهام خود را به ارزش 650 میلیون دلار، به سرمایه گذاران عرضه خواهد کرد و تا سال 2024، وام قابل تبدیل به سهام با ارزش 1.35 میلیارد دلار، دریافت می کند. در مجموع، تسلا امیدوار است در سال جاری، 2.3 میلیارد دلار به برنامه های خود تزریق کند.

تسلا هفته گذشته اعلام کرده بود؛ 1.5 میلیارد دلار سرمایه نقدی دارد که نسبت به 4 ماه قبل و انتهای سال 2018، حدود 700 میلیون دلار، کاهش نشان می دهد. این برند، نیازمند افزایش سرمایه میلیارد دلاری است تا هزینه های مربوط به توسعه خط تولید و خصوصا کارخانه تازه خود در چین را تأمین کند. طبق برنامه، کراس اور تسلا مدل Y، در شانگهای تولید خواهد شد و نیازمند کارخانه تازه خواهد بود.

تسلا امیدوار است، افزایش سرمایه 2 تا 2.5 میلیارد دلاری در سال 2019 را محقق کند. همچنین برای سال بعد هم، 2.5 تا 3 میلیارد دلار دیگر، جذب کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2552

به "شرایط مالی تسلا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مالی تسلا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید