هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران/همدان معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خوشبختانه از بتدای اسفندماه سال گذشته تا به امروز هوای استان همدان سالم و گاهی هم پاک بوده است.

هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود

سیدعادل عربی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه گزارش شرایط کیفی هوای همدان برگرفته از آمار و اطلاعات ثبت شده توسط ایستگاه های سنجش کیفیت هوا است، اظهار کرد: خوشبختانه از اول اسفندماه سال گذشته تا به امروز هوای استان همدان سالم و گاهی هم پاک بوده و این شرایط تا اواسط خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته هوای استان همدان پاک بوده است، افزود: با سرانجام یافتن فصل زمستان و افزایش دمای هوا پدیده وارونگی دیگر رخ نخواهد داد و پاک بودن هوای استان در فصل بهار طبیعی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار داشت: در فصل زمستان و با کاهش دما غلظت ذرات دبی میکرون ناشی از احتراق ناقص وسایل نقلیه و سوخت های فسیلی افزایش پیدا کرده و باعث آلودگی هوا می شود.

عربی با بیان اینکه با گرم شدن هوا شاهد افزایش ذرات 10 میکرون مانند گردوغبار در آسمان استان خواهیم بود، گفت: پدیده گردوغبار با افزایش سرعت باد جابجا شده و بیشتر در اواخر خرداد و تیر دیده می شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با تغییر آب و هوا و افزایش بارندگی و عبور از دوره خشکسالی روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار کاهش پیدا کرده است، افزود: طی چند سال گذشته با مدیریت کانون های ایجاد گردوغباد در کنترل و کاهش این کانون ها در غرب و مرکز کشور بسیار مؤثر بوده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع حدود 28 روز هوای استان ناسالم برای گروه های حساس و بعضاً برای همه گروه ها بوده و عمده این روزها در فصل زمستان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1296

به "هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید