هدیه کریسمس ریش قرمز ایرانی به فوتبال جهان

به گزارش سبزوار امروز، شادی هایی که اینطور باعث گردد نام ایران با احترام و تحسین در جهان تکرار گردد امیدوارمان می نماید به آینده. شادی هایی که بوی سیاست ندهد، ما را به هم نزدیک تر کند نه روبروی هم قرار دهد و اسباب تحقیر گردد.

هدیه کریسمس ریش قرمز ایرانی به فوتبال جهان

خبرنگاران؛ احسان محمدی- خیلی از ایرانیان چنان خرسندی می نمایند که انگار در یک قرعه کشی بزرگ جایزه برده اند. ما نه به جام جهانی رفته ایم و نه مدالی کسب نموده ایم، فقط علیرضا جهانبخش با گلی حیرت انگیز جهان را به تحسین واداشته است. حالا همه جز با شگفتی و اغراق در خصوص او حرف نمی زنند. حتی یک صفحه توئیتری مشهور نوشت: پرونده گل پوشکاش بسته شد! یعنی جایزه ای که هر سال به زیباترین گل جهان داده می گردد همین روز اول سال جدید میلادی تکلیفش روشن شد. تحسین دلچسبی است حتی اگر عملی نگردد.

علیرضا جهانبخش به عنوان گران ترین خرید باشگاه برایتون به لیگ برتر جزیره پیوست. ما که با او در فوتبال هلند پادشاهی نموده بودیم منتظر بودیم در یکی از جذاب ترین لیگ های فوتبال جهان بدرخشد و روی شانه هایش بایستیم اما طلسم شد. گل نزد. صفر! آنقدر ناامیدنماینده که اوان گریت یکی از طرفداران این تیم هفته پیش طعنه آمیز نوشته بود اگر جهانبخش گل بزند موهای سرش را می تراشد. بازی مقابل بورنموث که آغاز شد او گل زد. دقیقه سه. سریعترین گل تاریخ باشگاه در لیگ برتر. طرفدار به قولش عمل کرد. سرش را تراشید و عکسش را منتشر کرد. این هفته اما ستاره ایرانی کاری کرد که پرهای خیلی ها ریخت!

بازی مقابل چلسی ویترین بزرگتری بود برای نمایش الماس فوتبال ایران. سرمربی گراهام پوتر اما او را روی نیمکت نشاند. تا دقیقه 70. با یک گل عقب افتاده بودند و تنها یک تعویض مانده بود. علیرضا به زمین آمد و گلی زد که بعید است تا سالها از یادمان برود. یک برگردان به سبک کریستین رونالدو. بعد از این گل حتی اگر یک راست به رختکن می رفت و با باشگاه برایتون خداحافظی می کرد هم ایرادی نداشت! او انگار به همه نمی گرددها، نمی تواندها، نقدها و متلک ها جواب محکمی داد. به همه آنها که باشگاه برایتون را دست انداخته بودند که چرا این همه پول به یک بازیکن معمولی داده است!

حالا همه برای تحسین ریش قرمز ایرانی از هم سبقت می گیرند. گل او را گل دهه فوتبال انگلیس لقب دادند، نوشتند کریسمس با گل جهانبخش زیباتر شد. پابلو سورین کاپیتان سابق آرژانتین در توئیترش نوشت: امیدوارم سال 2020 برای شما هم به زیبایی ضربه فوق العاده علیرضا جهانبخش آغاز گردد! و تا چند روز اسم او و ایران با احترام تکرار می گردد.

او که هفته پیش بعد از اولین گلش اشک ریخت حالا همه کسانی که کیفیتش را باور نمی کردند به تحسین واداشت. علیرضا جهانبخش در روزهایی که خوب نبود و نیمکت نشین، نه مصاحبه کرد و نه اعتراض، نه بهانه آورد و نه تهدید کرد، به جایش تن به تمرین سخت داد و حالا نه فقط طرفداران برایتون که مردم کشورش را خرسند کرد.

می دانم کسانی خیز برداشته اند که بگویند فکر نان کنید که خریزه آب است و گل یک بازیکن و فوتبال به چه درد می خورد و ... اما ما به شادی هایی از این دست احتیاج داریم. حتی کوتاه و گذرا. بوی اشک و اندوه گرفته بودیم. شادی های ملی نه دستوری و ساختگی!

شادی هایی که اینطور باعث گردد نام ایران با احترام و تحسین در جهان تکرار گردد امیدوارمان می نماید به آینده. شادی هایی که بوی سیاست ندهند، ما را به هم نزدیک تر کند نه روبروی هم قرار دهد و اسباب تحقیر گردد. شادی هایی که هی چپ و راست آنها را سند نزنند به نام خودشان، چماق شان ننمایند برای زدن توی سر رقیب، برای کُری خواندن علیه یک گروه از مردم.

صبح اولین روز سال 2020 را با تهدید ترامپ آغاز کردیم و شب را با گل ریش قرمز به خواب می رویم. کسی چه می داند شاید سال 2020 برای مردم ایران سال 20 باشد. گل علیرضا جهانبخش درست وسط یک فصل ناامیدنماینده رویید، بگذارید امیدوار باشیم به این زمستان و بهاری که ناگزیر می آید ...

--

ببینید

تصاویر ضربه قیچی علیرضاجهانبخش

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1099

به "هدیه کریسمس ریش قرمز ایرانی به فوتبال جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه کریسمس ریش قرمز ایرانی به فوتبال جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید