نخستین جشن نفس شرق گیلان در رودسر برگزار گردید

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر پنجشنبه نخستین جشن نفس شرق استان گیلان برای بزرگداشت ایثار، از خودگذشتگی، مهربانی و نوع دوستی خانوادههایی که اعضای بدن یکی از اعضای خانواده خود را اهدا نموده اند در رودسر برگزار گردید.

نخستین جشن نفس شرق گیلان در رودسر برگزار گردید

شایان، سعید، محمد، اسحاق، محسن، مهدی، رقیه، یحیی، سیداحمد، اسامی که در این مراسم بارها و بارها از زبان مجری برنامه اعلام شد که به دلیل مرگ مغزی خانواده هایشان با سخاوت اعضای بدن انها را به بیماران نیازمند اهدا نموده اند.

پهلوانزاده مادر سیداحمد 18 ساله که به دلیل مرگ معزی اعضایش اهدا شده در حاشیه این برنامه به خبرنگاران گفت: فروردین97 سید احمد در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد. کلیه و کبدش در بیمارستان به بیماران نیازمند پیوند زده و نسوج او هم به چند بیمارستان دیگر کشور ارسال شد.

در سوی دیگر سالن خانواده علی (شایان) گودرزنیا نوجوان 16ساله رودسری به چشم می خورند که با اهدای اعضای بدن فرزند خود جان چند بیمار را نجات داده اند. علی 19 بهمن 96 به عنوان راکب موتور سیکلت با یک خودرو تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. شیخ حسینی مادر شایان درباره اهدای عضو فرزندش به خبرنگاران گفت: تصمیم برای اهدای عضو کار سختی بود اما زمانی که متوجه شدم با با این کار می توانم جان چند نفر را نجات دهم، برای اهدای عضو فرزندم اقدام کردم.

وی با بیان اینکه کبد و کلیه فرزندش برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد، اضافه نمود: نسوج از جمله دریچه های قلب، چند قطعه استخوان، تاندون و چند عضو دیگر شایان نیز برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد.

مادر محسن یکی دیگری از اهداکنندگان عضو نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: محسن به وسیله سایت اقدام به ثبت نام در فرم اهداکنندگان عضو کرد و همواره می گفت مادر کسی از فردای خودش خبر ندارد پس باید خودم اقدام کنم.

وی اهدای عضو عزیزان دچار مرگ مغزی را کاری ارزشمند دانست و اظهارکرد: خانواده ها با این کار زندگی را به بیماران هدیه می دهند.

اهدای اعضای 20 بیمار مرگ مغزی در گیلان

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ازسال 78 شرایط پیوند در گیلان فراهم شده است، اظهارکرد: استان گیلان در زمینه دانش فنی پزشکی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است امروز این استان در زمینه پیوند کلیه سرآمد و پیشرو در کشور است.

علی داوودی با اشاره به اینکه با کوشش های انجام شده از سال گذشته شاهد اهدای کلیه به جای فروش آن در استان گیلان هستیم، گفت: از سال 87 تاکنون اعضای بدن 140 بیمار مرگ مغزی در استان گیلان اهدا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر روز شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا هستیم، بیان نمود: فرهنگ اهدا باید در استان گیلان نهادینه گردد.

معاون اجتماعی علوم پزشکی گیلان سالانه 600 نفر براثر تصادفات دچار مرگ مغزی، معلولیت شده و یا جان خود را از دست می دهند، توضیح داد: در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی برای اهدای اعضا هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی در استان گیلان اهدا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 461

به "نخستین جشن نفس شرق گیلان در رودسر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشن نفس شرق گیلان در رودسر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید