موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات ساخته می شود

به گزارش سبزوار امروز، محققان یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات هستند.

موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات ساخته می شود

یکی از نیازهای مهم صنعت هوایی تولید هسته مشترک موتور توربینی است. این محصول در ناوگان هوایی و صنایع مرتبط با نفت و گاز کاربرد دارد.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال برطرف نیازهایی است که در صنعت هوایی کشور وجود دارد و موانعی مهم برای بومی سازی محصولات این صنعت محسوب می شود. بر همین اساس نیز در تلاش است تا با شناسایی به موقع و دقیق نیازهای این صنعت، توان دانشی متخصصان کشور را برای پاسخ به این نیازها به کار گیرد.

به همین دلیل یکی از تلاش های اجرا شده طراحی و هسته ساخت موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات است که به همت شرکت های دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

تولید هسته مشترک موتور توربینی با توجه به نیازمندی ناوگان هوایی کشور و صنایع مرتبط با حوزه نفت و گاز، در زمره اولویت های صنایع کشور قرار گرفته است.

این طرح با هدف برطرف مسائل و نیازمندی های عملیاتی، تامین موتورهای هوایی، تامین توربین های گاز صنعتی، بومی سازی موتور و توسعه زیرساخت های مورد نیاز تعریف شده است تا در نهایت با استفاده و بهره برداری از محصول تولید شده نیازهای صنعت کشور برطرف شود.

موتورهای توربینی سیستمی هستند که نیروی مورد نیاز برای حرکت اجسام را ایجاد می کنند. بیشترین استفاده این نوع از موتورها، در اجسامی است که به سرعت بالا نیاز دارند. بنابراین در بیشتر وسایل پرنده همچون هواپیما و موشک از آن ها استفاده می شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2055

به "موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید