تور استانبول ارزان: معروف ترین محله های استانبول

به گزارش سبزوار امروز، کمتر شهری در دنیا وجود دارد که فرهنگ غربی و شرقی را با هم یکجا داشته باشد. شهر استانبول که دارای بخش آسیایی و اروپایی است یکی از زیباترین شهر های کشور ترکیه است و جاذبه های دیدنی بی شماری دارد. از غذاهای خوشمزه تا قلیان های ترکی و مغازه های شیک همه را می توانید به آسانی در این شهر پیدا کنید. اگر می خواهید با محله های استانبول چون محله کادیکوی - محله سلطان احمد - محله شیشلی - محله بشیکتاش آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول ارزان: معروف ترین محله های استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

قدیمی ترین و معروفترین محله های استانبول

محله کادیکوی (Kadikoy)

محله کادیکوی که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است یکی از معروف ترین محلات برای خرید به شمار می رود. در محله کادیکوی هر هفته سه شنبه بازاری برپا می گردد که بسیار مورد استقبال همگان قرار می گیرد. محله کادیکوی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین محله های استانبول است که دارای ساختمان ها و هتل های زیبا و مراکز خرید متعدد است.

محله سلطان احمد (Sultan Ahmet)

محله سلطان احمد قلب شهر تاریخی استانبول و یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است. در محله سلطان احمد جاذبه های گردشگری زیادی از جمله کاخ توپکاپی، مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ و غیره وجود دارد. رستوران ها و کافه های موجود در این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار هستند ولی قیمت آن ها قدری بالاست پس اگر به محله سلطان احمد می روید باید پول کافی با خود ببرید. لوکسترین هتل های استانبول

محله آکسارای (Aksaray)

محله آکسارای یکی از قدیمی ترین محله های استانبول و یکی از معروف ترین آن ها است. محله آکسارای مکان مورد علاقه گردشگران برای خرید و گردش است زیرا دارای مراکز خرید لوکس و مقرون به صرفه قیمت است.

محله گالاتا (Galata)

علت نام گذاری این محله وجود برج معروف گالاتاست. محله گالاتا دارای بوتیک ها و گالری های متعددی است و از میدان تقسیم و خیابان استقلال به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. محله گالاتا دارای کوچه های پر پیچ و خم زیادی است که می توانید در آن ها به گشت و گذار بپردازید. مغازه هایی برای خرید سوغاتی و کافه هایی برای استراحت و لذت بردن از آب وهوای منطقه هم در آنجا انتظار شما را می کشند. خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

محله ببک (Bebek)

این محله که در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است یکی از زیباترین و گران ترین محله های این شهر محسوب می گردد. در کنار ساحل مکان زیبایی برای پیاده روی وجود دارد و کافی شاپ های گران قیمت و متعددی هم در کنار ساحل میزبان شما هستند. شما با نشستن در این کافه ها می توانید از چشم انداز فوق العاده ای لذت ببرید. امنیت در استانبول

محله اورتاکوی (Ortakoy)

این منطقه که در مجاورت منطقه ببک قرار گرفته است دارای ساحلی بسیار زیبا است که در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. این منطقه کلوپ های شبانه و رستوران های معروفی دارد که گردشگران زیادی را به آنجا می کشاند. این محل در قدیم بخشی از محله بشیکتاش بوده است. میدان اورتاکوی به علت وجود کافه ها و بارهای متعدد میدان محبوب جوانان است.

محله شیشلی (Şişli)

محله شیشلی در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و مرکز خرید معروف جواهر استانبول هم در آن واقع شده است. بناهای دیدنی دیگری نیز از جمله کلیسای هولی اسپیریت، موزه ارتش، موزه آتاتورک، کاخ ایحلامور و غیره در محله شیشلی قرار دارند.

محله بشیکتاش (Beşiktaş)

محله بشیکتاش هم در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. بازارهای محلی، کاخ دلمه باغچه، مسجد اورتاکوی و غیره از دیدنی های این منطقه است. یکی از سرگرمیات مهم این منطقه کروز سواری است که بیش تر گردشگران را به آنجا می کشاند. فروشگاه های محله بشیکتاش قیمت متوسطی دارند ولی اقامتگاه های آن قیمت بالایی دارند.

محله کاراکوی (Karaköy)

این محله دارای کافه های زیادی است که قیمت مناسبی دارند و برای سرگرمی در محله ای بومی بسیار مناسب هستند. این محله در کنار آب قرار گرفته است و در گذشته یکی از مهم ترین بندرهای شهر استانبول بوده است. یکی از اولین کافه ها و معروف ترین کافه های این منطقه کافه کاراباتاک است که محبوبیت زیادی دارد. رستوران بزرگ (Karakoy Lokantasi)هم معروف ترین رستوران این محله است که صرف غذا در این رستوران با رزرو قبلی امکان پذیر است.

محله نیشان تاشی (Nişantaşı)

این محله یکی از مراکز مهم مد و لباس در شهر استانبول است زیرا دارای بوتیک ها و مغازه های متعددی است و مراکز خرید زیادی در آن وجود دارد. اگر به برندهای مختلف علاقه دارید باید بدانید که بیشتر برندهای مطرح جهان در این محله و در خیابانی به همین نام شعبه ای دارند. کف سنگفرش این خیابان و کافه های متعدد باعث شده است که این منطقه محبوب گردشگران و جهانگرد های خارجی باشد. اوت لت های استانبول

محله ی آرناووت کوی (Arnavutköy)

این محله که در جوار یک تنگه بسیار زیبا قرار گرفته است به علت سرگرمیات شبانه اش خیلی معروف است. با نشستن در کافه های این منطقه در هنگام غروب آفتاب از چشم انداز بسیار دلنشین تنگه بسفر و مرغ های دریایی لذت ببرید. کافه های محلی این منطقه نه فقط جهانگرد ها بلکه افراد محلی را نیز به سمت خود می کشاند تا از چشم انداز زیبای این منطقه نهایت استفاده را ببرند و به سرگرمی بپردازند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2242

به "تور استانبول ارزان: معروف ترین محله های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: معروف ترین محله های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید