مجسمه هیتلر، از موزه اندونزی کنار گذاشته شد

به گزارش سبزوار امروز، موزه ی جلوه های ویژه بصری در کشور اندونزی، در طی به نمایش گذاشتن مجسمه مومیایی هیتلر، با اعتراضات گسترده ای روبه رو شد. از این رو مسئولین موزه مجبور به برداشتن این مجسمه شدند.

مجسمه هیتلر، از موزه اندونزی کنار گذاشته شد

مجسمه هیتلر، دقیقا در مقابل تصویری از اردوگاه مرگ آشویتس (Auschwitz death camp) یا همان اردوگاه کار اجباری آلمان نازی، قرار داشت و توریستان و بازدیدنمایندگان از موزه، هنگام حضور در این مکان به عکس برداری و سلفی گرفتن با این مجسمه، می پرداختند.

افسر بازاریابی موزه جاسوسی د ماتا (De Mata) در شهر یوگیا کارتا (Yogyakarta)، گفت:

این مجسمه در روز غروب روز آدینه، پس از انتشار داستان مطبوعاتی Associated Press، باعث برانگیخته شدن خشم یهودیان و گروه های حقوق بشر شده است.

دیده بان حقوق بشر به دفاع از موضوع هولوکاست و وجود آن پرداخت و به موزه اندونزی و سازمان اصلی آن سیمون ویزنتال که در لس آنجلس فعالیت می نماید به تعطیلی شدن هشدار داد. وی گفت که این سازمان به شکل بیمارگونه ای در کوشش است تا هولوکاست را انکار کند.

جالب است بدانید که این موزه از سال 2014 میلادی، مجسمه مومیایی هیتلر را در کنار 80 مجسمه دیگر از مشاهیر برای مشاهده بازدیدنمایندگان قرار داده است.

او این نمایشگاه را در ابتدا سرگرم نماینده عنوان نموده بود و گفت که این یکی از محبوب ترین مجسمه های مومیایی با بیشترین تماشاگر و توریست است که به موزه اطلاعات-سرگرمی در شهر مرکزی جاوه حضور یافته اند.

پس از اعتراضات پی درپی در خصوص حضور مجسمه هیتلر و عکس اردوگاه کار اجباری، روز یکشنبه دیگر خبری از این مجسمه و تصویر آشویتس نبود؛ مکانی که در آن بیش از یک میلیون نفر به وسیله رژیم نازی کشته و نابود شده بودند.

بد نیست بدانید که این نخستین بار نیست که نمادهای نازی در اندونزی برداشته می گردد. اندونزی در سراسر دنیا بیشترین شمار جمعیت مسلمانان را دارا است و تعداد کمی از یهودیان در آن زندگی می نمایند.

بعلاوه درب های یک کافه در شهر باندونگ (Bandung)، به علت استفاده از تم لباس افسران اس اس نازی برای خدمتکارانش، خشم و اعتراض گسترده مردم را در پی داشت و همین امر سبب شد تا درب آن در ابتدای امسال میلادی پس از سال ها، بسته گردد.

در سال 2014 نیز یک موزیک ویدئو که به وسیله ستارگان پاپ اندونزی تهیه شده بود، اعتراضات مردمی را همراه داشت و همین امر سبب شد تا پخش آن متوقف گردد. در این موزیک ویدئو، قسمتی از موتیف های اصلی آهنگ آن از آهنگ سرود نازی ها اقتباس شده بود.

منبع: کجارو / flipboard.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2388

به "مجسمه هیتلر، از موزه اندونزی کنار گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه هیتلر، از موزه اندونزی کنار گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید