لوکاشنکو زمان برگزاری رفراندوم قانون اساسی در بلاروس را گفت

به گزارش سبزوار امروز، رئیس جمهور بلاروس گفته است که همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در نیمه دوم فوریه برگزار خواهد شد.

لوکاشنکو زمان برگزاری رفراندوم قانون اساسی در بلاروس را گفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در نشست نهایی با اعضای کمیسیون و کارگروه اصلاح قانون اساسی گفت: مینسک همه توانایی ها را برای پاسخ به تشدید شرایط نظامی دارد

لوکاشنکو گفت: همه پرسی در نیمه دوم فوریه برگزار خواهد شد. پس از بحث عمومی سراسری در خصوص این پیش نویس، کارگروه یک بار دیگر تشکیل جلسه می دهد تا ببینید چه پیشنهادات اساسی از سوی مردم ارائه شده است. سپس جلسه انتهای کمیسیون قانون اساسی پیگیری خواهد شد.

لوکاشنکو گفت: هنگامی که پیش نویس آماده شد و کمیسیون قانون اساسی نتایج فراوری شده به وسیله کارگروه ما را مورد آنالیز قرار داد و آنها را تایید کرد، رفراندوم برگزار خواهد شد. پیش نویس قانون اساسی نو تا یکی دو روز دیگر برای بحث و آنالیز علنی خواهد شد. پیش نویس منتشر شده نهایی نخواهد بود.

وی توضیح داد: زمانی که پیشنهادات مردم را آنالیز کنیم، نهایی می گردد. لوکاشنکو توضیح داد که در انتها ژانویه یا اوایل فوریه، پیش نویس نهایی قانون اساسی پس از بحث عمومی یک بار دیگر تغییر شکل داده و سپس در یک همه پرسی در نیمه فوریه به رای گذاشته خواهد شد.

او گفت: ما مردم را منحرف نمی کنیم. در فصل زمستان در شهرهای کوچک و منطقه ها روستایی کار کمتری وجود دارد. در شهرهای بزرگ نیز.

در میان اعتراضاتی که پس از 9 اوت 2020 بلاروس به وقوع پیوست، لوکاشنکو گفت قانون اساسی باید اصلاح گردد و آمادگی خود را برای توزیع مجدد بخشی از اختیارات ریاست جمهوری در سایر سازمان های دولتی ابراز کرد.

بر اساس اصلاحات پیشنهادی، بلاروس حکومت ریاست جمهوری را حفظ خواهد نمود. اختیارات و وظایف رئیس دولت و دولت معین خواهد شد. به کابینه وزیران اختیارات گسترده تری داده می گردد و در تصمیم گیری های اجرایی مستقل تر می گردد. مجمع مردمی بلاروس که در اصل به عنوان شکل خاصی از حکومت به وسیله مردم ایجاد شد، قرار است به یک نهاد قانون اساسی تبدیل گردد و وظایف بیشتری به آن ها داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2314

به "لوکاشنکو زمان برگزاری رفراندوم قانون اساسی در بلاروس را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو زمان برگزاری رفراندوم قانون اساسی در بلاروس را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید