عراق، عملیات پیگرد داعشی ها در دیالی و هلاکت 3 نفر، کشف انبار موشک های کاتیوشا در اطراف سامراء

به گزارش سبزوار امروز، منابع عراقی از شروع عملیات حشد شعبی برای پیگرد داعشی ها در دیالی،کشف انبار موشکی تروریست ها در شمال شرقی سامراء، هلاکت سه داعشی در دیالی و کشف مخفیگاه داعشی ها و ادعای یک رسانه عربی مبنی بر تصمیمات امنیتی فراگیر الکاظمی در مورد امنیت بغداد خبر دادند.

عراق، عملیات پیگرد داعشی ها در دیالی و هلاکت 3 نفر، کشف انبار موشک های کاتیوشا در اطراف سامراء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیئت حشد شعبی امروز یکشنبه از شروع عملیات امنیتی برای بازرسی و پاکسازی شمال شرق دیالی در مناطق شمال خانقین تا حاوی العظیم در شرق سامراء مقدسه اطلاع داد.

واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد این عملیات با مشارکت فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان دیالی و نیروهای ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع، پلیس استان دیالی و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش اجرا شده است.

این بیانیه اضافه کرد هدف از این عملیات، تقویت امنیت، ثبات و انهدام مخفیگاه های تروریستها و دستگیری افراد تحت پیگرد و تحویل آنها به دستگاه قضایی است.

هلاکت سه تروریست داعشی در دیالی

صادق الحسینی سخنگوی مطبوعاتی محور دیالی حشد شعبی از هلاکت سه تروریست داعشی در جریان حمله شکست خورده آنها به منطقه المیته اطلاع داد.

الحسینی به پایگاه خبری المعلومه گفت نیروهای حشد شعبی توانستند ضمن دفع حمله شب گذشته تروریستهای داعشی به ایست بازرسی در منطقه المیته در نزدیکی مرزهای استان دیالی و صلاح الدین، سه نفر از آنها را به هلاکت برسانند.

وی اضافه کرد یکی از رزمندگان حشد شعبی در این حمله شکست خورده داعشی ها زخمی شد و اوضاع هم اکنون تحت کنترل نیروهای مردمی است.

کشف مخفیگاه داعش در جنوب سامراء

خبر دیگر اینکه یک یگان از نیروهای تیپ 41 حشد شعبی و نیروهای امنیتی امروز یکشنبه یک مخفیگاه تروریستهای داعشی را در ناحیه یثرب شهر بلد در جنوب سامراء مقدسه کشف کردند.

ادعای یک رسانه عربی درباره تصمیمات امنیتی الکاظمی در بغداد

روزنامه العربی الجدید امروز یکشنبه مدعی شد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اقدام به تغییرات نظامی گسترده در مورد امنیت بغداد برای اتخاذ تصمیمات مهم نموده است.

این رسانه اضافه کرد مصطفی الکاظمی اقدام به جابجایی فرماندهان امنیتی بغداد و یاری دریافت از فرماندهان امنیتی دیگر نموده است و این تغییرات نظامی گامهای پیش از اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز است.

این روزنامه نوشت مصطفی الکاظمی تصمیم دارد تغییراتی در نیروهای نظامی که مسئولیت پرونده امنیتی بغداد را برعهده دارند، اعمال کند که در نوع خود اولین گام از سال 2011 تا کنون به شمار می رود که این اقدامات به سبب کاهش سطح امنیت در پایتخت و افزایش اقدامات خشونت آمیز اعم از ترورها و آدم ربایی و حملات مسلحانه انجام شده است.

این رسانه عربی به نقل از منابع خود نوشت این تغییرات به شکل تدریجی طی روزهای آینده در چارچوب طرح نخست وزیر برای تقویت امنیت پایتخت انجام شده است.

کشف انبار تسلیحاتی داعشی ها در شمال شرقی سامراء

خبر دیگر اینکه یک یگان از نیروهای حشد شعبی توانستند انبار تسلیحاتی حاوی موشکهای کاتیوشا متعلق به تروریستهای داعشی را در منطقه المیته در شمال شرقی سامراء مقدسه کشف نمایند.

در بیانیه پایگاه اطلاع رسانی حشد شعبی آمده است یک یگان از نیروهای تیپ 9 و 22 حشد شعبی با مشارکت نیروهای سوات استان صلاح الدین یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به داعش حاوی 20 موشک کاتیوشا را در منطقه المیته شهر سامراء کشف کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1515

به "عراق، عملیات پیگرد داعشی ها در دیالی و هلاکت 3 نفر، کشف انبار موشک های کاتیوشا در اطراف سامراء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، عملیات پیگرد داعشی ها در دیالی و هلاکت 3 نفر، کشف انبار موشک های کاتیوشا در اطراف سامراء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید