عجایب هفت گانه طبیعی زمین ، گزارش تصویری

به گزارش سبزوار امروز، شاید در مورد عجایب هفتگانه جهانی مدرن که به شگفت انگیزترین ساخته های دست بشر در سال های اخیر می پردازند، شنیده باشید. این بار هم به دعوت کمپین نیو7واندرز (7 شگفت انگیز تازه)، 440 منطقه از 220 کشور جهان در رقابت تنگاتنگ انتخاب عجایب هفتگانه طبیعت شرکت کرده اند. آنها برای عضویت در این طرح که از طریق برنارد وبر، فیلم ساز سوئیسی در سال 2007 / 1386 پیشنهاد شده، نزدیک به 300هزار تومان پرداخت کرده اند. در نهایت 28 منطقه از طریق داوران به رهبری رئیس سابق یونسکو برگزیده شدند و برای انتخاب برندگان نهایی از مردم در سراسر جهان خواسته شد، به بهترین ها رأی بدهند. درنهایت، برندگان نهایی پس از انتها رای گیری عمومی در 11 اکتبر 2011 معرفی شدند و قرار است جشن معرفی هریک از آن ها در اوایل سال 2012 / دی 1390 برگزار شود.

عجایب هفت گانه طبیعی زمین ، گزارش تصویری

به گزارش نشنال جئوگرافیک، برگزارکنندگان این رقابت امیدوارند این عجایب هفتگانه دوم هم به بخشی از خاطره جمعی تمامی انسان های روی زمین تبدیل شود. در این گزارش تصویری برندگان احتمالی این رقابت را مشاهده می کنید.

آبشار Iguazú

این آبشار زیبا و هلالی شکل که در مرز برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی واقع شده یکی از برندگان مشروط این رقابت است. آبشار Iguazú یکی از بزرگ ترین آبشارهای جهان است که از لحاظ جاذبه جهانگردی چیزی مانند آبشار نیاگارا به علاوه تاج محل توصیف می شود.

تونی گیلز جهانگرد نابینایی که به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده، می گوید: کافی است به کنار آبشار بروید و به سمفونی آن گوش کنید.

خلیج هالونگ

در این تصویر قایق های چوبی جهانگردان را می بینید که به تماشای خلیج زیبای هالونگ (Halong Bay) و ماهی گیری در این منطقه که یکی از منتخبان عجایب 7 گانه طبیعی است، آمده اند. این خلیج بسیار زیباست و دسترسی به آن بسیار آسان است. به همین دلیل مشکل جمعیت زیاد جهانگرد ها، آلودگی منطقه و توسعه بی رویه آن باعث شده محیط زیست هالونگ در معرض خطر جدی قرار بگیرد.

با اینکه دولت ویتنام تلاش کرده با وضع قوانین تازه ای شرایط را در این منطقه بهتر کند اما سازمان های نظارتی و محیط زیستی نگران این مسئله هستند که انتخاب منطقه به نام یکی از برندگان نهایی رقابت می تواند توجه جهانگرد های بیشتری را به آن جلب کند و این تلاش ها را بی نتیجه بگذارد.

کوه تیبل

این تصویر شب های روشن کیپ تاون در آفریقای جنوبی را نشان می دهد که در کوهپایه های تیبل (Table Mountain)، یکی دیگر از برگزیدگان رقابت های عجایب هفتگانه طبیعت واقع شده است. این کوه بخشی از زندگی و تفریح مردم محلی است. هر 10 تا 20 دقیقه یک تله کابین به سمت بالا حرکت می کند و بازدید از این کوه اولین چیزی است که مردم شهر به جهانگرد ها پیشنهاد می کنند.

جنگل های بارانی آمازون

در این تصویر رودخانه گل آلود و پرپیچ وتاب آمازون را می بینید که در امتداد حاشیه سرسبز و زیبای جنگل های بارانی رشد جریان دارد. جنگل های بارانی آمازون (Amazon Rain Forest) که یکی دیگر از برگزیدگان رقابت عجایب هفتگانه طبیعت است، در منطقه ای به وسعت بیش از 14میلیون کیلومترمربع کشیده شده و بیشتر از نیمی از جنگل های بارانی باقیمانده روی زمین را تشکیل می دهد.

کارشناسان می گویند بسیاری از مردمی که از آمازون بازدید می کنند، شگفت زده می شوند. آنها انتظار دارند حیوانات وحشی را در گوشه و کنار ببینند، اما تجربه سفر به آمازون و گذر از گذرگاه های باریک آن یا جنگل های گل آلود و رودخانه وسیع با آن چه در کارتون ها و فیلم ها دیده اند، بسیار فرق دارد.

پارک ملی کومودو

این تصویر غواصی را نشان می دهد که همراه با ماهی های استوایی در کنار یک صخره مرجانی در پارک ملی کومودو (Komodo National Park) در اندونزی شنا می کند. این پارک ملی در سال 1980 / 1359 و برای حفاظت از اژدهای کومودو تأسیس شد اما در حال حاضر منطقه حفاظتی آن آبزیان و گونه های در خطر دیگری را هم در برمی گیرد.

جزیره ججو

همان طور که می بینید برف دهانه آتشفانی هالا در جزیره ججو (Jeju Island)، کره جنوبی را پوشانده است. این جزیره هم یکی از برگزیدگان مردمی رقابت های عجایب هفتگانه است. هنوز تعداد رأی های هر منطقه اعلام نشده اما کارشناسان به شکل غیرعلمی این رقابت ها معترض هستند. آنها می گویند تنها کسانی که به اینترنت دسترسی دارند، می توانند در این رقابت شرکت کنند و هر فرد می تواند بارها و بارها یک گزینه را انتخاب کند.

گروه های محیط زیستی به آثار مخرب این رقابت روی منطقه های که در معرض خطر هستند، معترضند و عده دیگری این بنیاد را به دلیل رقم بالای حق عضویت کشورها و شیوه انتخاب 28 برگزیده نهایی مورد شماتت قرار داده اند. با این حال این بنیاد تلاش برای آغاز رقابت های 7 شهر شگفت انگیز نو را آغاز کرده است.

پورتو پرنس

قایق های پارویی خالی در دهانه اصلی غار منتظر جهانگردانی هستند که می خواهند طول رودخانه زیرزمینی پورتو پرنس (Puerto Princesa) را که در کشور فیلیپین واقع شده، بپیمایند. این رودخانه زیرزمینی چندین کانال گوناگون دارد که از طریق استالاکتیت ها و استالاگمیت ها احاطه شده اند و در نهایت به دریای چین جنوبی خواهد ریخت.

سازمان های محیط زیستی اینجا هم مانند خلیج هالونگ، نگران آلودگی و توسعه بی رویه منطقه هستند. در کنار آنها عده ای از کارشناسان هم هدف برگزارکنندگان این رقابت را رسیدن به سود حاصل از این رقابت ها نام کرده اند و می گویند این بنیاد اهمیتی به مشکلاتی که برای اکوسیستم های شکننده این منطقه ها پیش خواهد آمد یا میراث زیست محیطی که برای آیندگان به جا خواهد ماند، نمی دهد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2122

به "عجایب هفت گانه طبیعی زمین ، گزارش تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفت گانه طبیعی زمین ، گزارش تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید