ویلای یک طبقه مدرن: طرح مطالعاتی باغ عباس آباد بهشهر به سرعت ساماندهی و اجرا گردد

به گزارش سبزوار امروز، ایرنا/ براساس سخنان استاندار مازندران، طرح مطالعاتی باغ عباس آباد بهشهر به سرعت ساماندهی و اجرا گردد.

ویلای یک طبقه مدرن: طرح مطالعاتی باغ عباس آباد بهشهر به سرعت ساماندهی و اجرا گردد

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر اظهار کرد: متاسفانه ما از ظرفیت های مهم تاریخی در مازندران بهره مناسبی نبردیم. درصورتیکه در استانهایی مانند اصفهان و یزد گردشگران زیادی با استفاده از این قبیل جاذبه ها جذب می گردد. این نکته نشان می دهد که بهره برداری از این ظرفیت ها اسیر بعضی سیاستگذاری های مدیریتی استان است.

وی اضافه نمود: طبیعت بی نظیر این منطقه در دوره صفویه مورد توجه شاه عباس نهاده شد و اینجا را عمارت دوم خودش برای حکومت قرار داد. مازندران در آن موقع قطب صادراتی کشور بود و از همینجا شاه عباس کشور را اداره میکرد. این نکات نشان دهنده اهمیت این منطقه است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد باید به مهمترین مقصد گردشگری شرق مازندرن تبدیل گردد. این محوطه می تواند گردشگران بیشماری را که جویای چنین جاذبه های تاریخی هستند، جذب کند.

حسینی پور اظهار کرد: این باغ از معدود باغ های ایرانی است که در طراحی آن نگاهی برون گرا مد نظر نهاده شد و از همین منظر یک اثر بی نظیر محسوب می گردد. ضمن اینکه موقعیت طبیعی این باغ نیز آن را در بین باغ های ایرانی منحصر بفرد نموده است.

وی گفت: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، مقرر شد به سرعت طرح مطالعاتی باغ عباس آباد که بودجه اش را در سفر استانی تدارک دیدیم و رئیس جمهور نیز با آن موافقت کرد، ساماندهی و اجرا گردد.

استاندار مازندران توضیح داد: با اجرای طرح های مناسب و ساماندهی این مجموعه مهم تاریخی باید بتوانیم باغ عباس آباد را محل عرضه و معرفی دستاوردهای مردم عزیز بهشهر را در موضوع گردشگری و صنایع دستی تبدیل کنیم. این منطقه می تواند صنایع دستی بهشهر را بین المللی کند. من متاسفم که از چنین امکانی هنوز مردم بهشهر نتوانستند عایدی ایجاد نمایند.

حسینی پور اضافه نمود: اینجا باید برای جوانان منطقه شغل ایجاد گردد. میتوان این کار را انجام داد. باغ عباس آباد با ایجاد بازارچه دائمی باید بین مردم منطقه و گردشگران جایگاه دائمی پیدا کند. حتی جا دارد که با تورهای گردشگری کشور باید هماهنگی لازم انجام گردد که گردشگران را از استانهای مختلف به این محوطه بیاورند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2458

به "ویلای یک طبقه مدرن: طرح مطالعاتی باغ عباس آباد بهشهر به سرعت ساماندهی و اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلای یک طبقه مدرن: طرح مطالعاتی باغ عباس آباد بهشهر به سرعت ساماندهی و اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید