سفری شگفت انگیز به جزایر اسپراتلی در ویتنام

به گزارش سبزوار امروز، بین چین و ویتنام بر سر آب های جنوبی چین که مجمع جزایر زیبای اسپراتلی در آن واقع شده است سال ها نزاع و درگیری است و ویتنام برای ادامه این مبارزه به جای دست بردن به سلاح و موشک و ... به صنعت گردشگری روی آورده است، شاید تعجب کنید که چگونه به وسیله جذب توریست و گردشگر می خواهد مالکیت خود را بر این آب ها و اراضی اثبات کند. دریای جنوبی چین جایی که این جزایر زیبا در آن واقع شده اند در حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد. این دریا پس از پنج اقیانوس معروف جهان جزو بزرگترین پهنه دریایی جهان به حساب می آید. جزیره هایی در این پهنه دریایی وجود دارد که مدت ها است بر سر حاکمیت آن جنگ و خونریزی صورت می گیرد. جزایری که تعدادشان به بیش از صد عدد می رسد و عمدتا هم خالی از سکنه می باشند. این دریا را با نام های متفاوتی می شناسند اما نام بین المللی آن دریای جنوبی چین می باشد، ویتنامی ها ان را دریای شرق می نامند، فیلپینی ها آن را دریای لوزون می خوانند. جمهوری خلق چین ادعای مالکیت بر کل دریای جنوبی را دارد، اما کشورهایی چون مالزی ف برونئی، فیلپین، ویتنام هر یک بر بخش هایی از این دریا ادعای مالکیت و حاکمیت می نمایند. که یکی از این جزایر جزایر اسپراتلی و پارسل می باشد که منبعی سرشار از نفت و گاز است. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از جزایر اسپراتلی در ویتنام...

سفری شگفت انگیز به جزایر اسپراتلی در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

آشنایی بیشتر با جزایر زیبای اسپراتلی

جزایر اسپراتلی در ویتنام در واقع دارای مساحتی خاکی در حدود 2 کیلومترمربع می باشد، ولی پراکندگی ان در گستره ای به مساحت 425000 کیلومترمربع بر اورد می گردد که شامل 14 جزیره، آبسنگ، خرده جزیره است و در دریای جنوبی چین واقع شده و کشورهایی چون چین، برونئی، مالزی، تایوان و ویتنام بر سر آن مناقشه دارند.

جزایر اسپرتلی سرشار از منابعی چون، گاز و نفت می باشد و گفته می گردد که در این جزیره زیبایی های بکر وطبیعی بیشماری وجود دارد از وجود 300 گونه مرجان و صخره هایی که زیبا و دل فریب هستند گرفته تا طلوع آفتاب رویایی و غروب آفتاب با پرتوهای طلایی و دلنشینش همه این ها سبب می گردد که این جزایر زیبا و دیدنی مانند یک مرواریدی دست نیافتنی باشد.

ویتنام برای این کار یک مسافرت تفریحی را مختص هموطنان میهن پرست و شهروندان خود برحسب گزارشی که در ماه ژوئن رویترز ارائه کرد انجام داد. مسافرتی که در ان مسافران کشتی می توانند از دو جزیره و صخره دیدنی در این منطقه مورد درگیریی بین چند کشور همسایه که در میان ویتنامی ها ترونگ سا نامیده می گردد را از نزدیک ببینند.

چین و ویتنام و دیگر کشورهای این منطقه ادعا دارند که حاکمیت این منطقه مال انها است.

حتی در درگیری که در سال 1988 بین دو کشور چین و ویتنام صورت گرفت ویتنامی ها حدود 60 ملوان خود را از دست دادند.

موسسه سایگون توریست برای بازدید از این منطقه بروشور گردشگری را ارائه داده بود که در آن ویتنامی های می توانستند با پرداخت چیزی در حدود 180 ویتنامی یا 800 دلار امریکایی از مجمع الجزایر اسپراتلی بازدید نموده و به دیدن فانوس دریایی، غذا خوردن در غذاخوری های جزیره و شرکت در مراسم ماهیگیری شبانه بپردازند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 604

به "سفری شگفت انگیز به جزایر اسپراتلی در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری شگفت انگیز به جزایر اسپراتلی در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید