سامسونگ گلکسی S22 هم احتمالا سنسور مدت پرواز نخواهد داشت

به گزارش سبزوار امروز، با توجه به خبری که از سوی یکی از منابع خبری کره ای منتشر شده، گویا گوشی گلکسی S22 هم مانند مدل گذشته خود بدون سنسور مدت پرواز راهی بازار می گردد.

سامسونگ گلکسی S22 هم احتمالا سنسور مدت پرواز نخواهد داشت

اگر به خاطر داشته باشید، در تابستان سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ دیگر نمی خواهد در گوشی های خود که در آن موقع به سری گلکسی S21 اشاره شده بود، از سنسور مدت پرواز استفاده کند. چرا که شرکت کره ای معتقد بود این فناوری فعلا استفاده نمی گردد. همچنین این سنسور در کهکشانی ها به نسبت آنچه که در گوشی های اپل حضور دارد بسیار ضعیف تر است و دلیل عمده آن هم این است که سونی سنسورهای پیشرفته ی خود را طی قراردادی انحصاری تنها به اپل می فروشد. در آن موقع گفته می شد سامسونگ در کوشش است سنسور مدت پرواز اختصاصی خود را فراوری و در گوشی هایش استفاده کند اما به نظر می رسد این اتفاق در سال بعد هم رخ نخواهد داد و سری گلکسی S22 هم بدون این سنسور راهی بازار می شوند.

در رابطه با کاربرد سنسور مدت پرواز بارها شنیدیم اما به طور خلاصه باید بگوییم این سنسور با تابش پالس های مادون قرمز و محاسبه زمان رفت و برگشت آن ها به لنز دوربین، می تواند نقشه سه بعدی دقیقی از محیط اطراف گوشی ایجاد نمایند. از لحاظ عملکرد، این سنسور تقریبا مشابه دوربین TrueDepth موجود در پنل جلویی آیفون هاست ولی به جای اینکه مسافت و وسعت محدودی را پوشش دهد، می تواند محیط های بزرگتری را زیر نظر قرار دهد.

سامسونگ در گوشی های گلکسی S10 5G، گلکسی نوت 10 پلاس و سری گلکسی S20 از این سنسور استفاده کرد اما در نوت 20 و گلکسی S21 شاهد حضور آن نبودیم و به نظر می رسد سال بعد هم خبری از آن نخواهد بود. دلیل این موضوع هم کاملا مشابه دلیلی است که به خاطر آن، سری S21 از داشتن این سنسور بی بهره بود؛ سامسونگ فکر می نماید حضور سنسور مدت پرواز در حال حاضر در پرچم دارانش فایده خاصی ندارد چرا که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هنوز به آن سطح از پیشرفت نرسیده اند که کاربرد گسترده ای در گوشی ها داشته باشند.

سامسونگ اولین بار این سنسور را برای رقابت با اپل و هواوی وارد گوشی های خود کرد اما خب همانطور که در بالا اشاره شد، عملکرد آن اصلا به خوبی سنسور LiDAR در گوشی های جدید اپل نیست چون سونی این سنسورها را به صورت اختصاصی برای اپل و نه هیچ شرکت دیگری فراوری می نماید.

البته این بدان معنا نیست که سامسونگ به طور کلی این سنسور را فراموش خواهد نمود. سامسونگ در ماه نوامبر سال گذشته از سنسور مدت پرواز ایزوسل ویژن 33D رونمایی کرد. سنسوری که به لطف سیستم پیشرفته خود قادر به ثبت نقشه مربوط به عمق صحنه ها با وضوح 640 × 480 است. این سنسور قادر است حتی در شرایط نوری نامساعد هم صورت کاربران را به خوبی تشخیص دهد اما متأسفانه شرکت کره ای فعلا فقط آن را به شرکت های چینی می فروشد و در گوشی های خود استفاده نمی نماید.

جز اینکه شاهد حذف سنسور مدت پرواز از گوشی های سری گلکسی S22 خواهیم بود، تا به امروز هیچ خبری در رابطه با این محصولات منتشر نشده اما حداقل می دانیم در سه ماه نخست سال 2022 شاهد رونمایی و عرضه آن ها به بازار خواهیم بود. همچنین شاید این سری اولین گوشی های سامسونگ باشند که از پردازنده گرافیکی AMD در آن ها استفاده می گردد. سامسونگ به تازگی با شرکت ژاپنی فعال در زمینه ساخت دوربین یعنی المپوس هم وارد همکاری شده تا بدین ترتیب آخرین حدسمان در رابطه با سری گلکسی S22، استفاده از دوربین های ساخت المپوس مجهز به لرزشگیر سنسور شیفت در آن ها باشد.

در حال حاضر تمام توجهات به سمت گلکسی Z Fold 3 جلب شده، محصولی تاشو که قرار است گل سرسبد گوشی های سامسونگ در سال 2021 باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1993

به "سامسونگ گلکسی S22 هم احتمالا سنسور مدت پرواز نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی S22 هم احتمالا سنسور مدت پرواز نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید