سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی راه اندازی شد

به گزارش سبزوار امروز، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از راه اندازی سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور اطلاع داد.

سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تصویب آیین نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه های اجرایی به وسیله هیات وزیران در اسفندماه سال 1400، گفت: این آیین نامه که به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور مصوب شده، کلیه دستگاه های اجرایی را به جذب و نگهداشت استعداد های برتر و نخبه مکلف نموده است.

وی ادامه داد: از این رو و به منظور شناسایی نخبگان و مستعدان برتر در زمینه های تخصصی، نظام اداری و حکمرانی که علاقه مند به جذب و اشتغال در فعالیت های اجرایی هستند، سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور در بنیاد ملی نخبگان راه اندازی شده است.

باقری مقدم تاکید نمود: دانش آموختگان دانشگاه ها و مؤسسات عالی کشور و دانشجویان سال آخر تحصیل می توانند برای استفاده از این تسهیلات از یکشنبه 25 اردیبهشت ماه تا 10 خرداد ماه جاری (در فراخوان اول) جهت تشکیل و یا تکمیل پرونده و ثبت درخواست به سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری نمایند. پس از آنالیز اولیه اطلاعات ایشان، پرونده متقاضی به کارگروه تخصصی مربوطه ارسال خواهد شد و درصورت تایید، بر اساس تخصص و توانمندی داوطلبان و بعلاوه احتیاج دستگاه های اجرایی، متقاضیان شناسایی شده پس از طی دوره های توانمندسازی به وسیله سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه ها معرفی می شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بعلاوه به زودی امکان رصد چگونگی جذب و بکارگیری نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور بر روی پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir فراهم می گردد و بنیاد بنا دارد با ارائه گزارش های منظم، آخرین آمار اشتغال نخبگان در کشور، براساس این مصوبه را به اطلاع مردم و مسئولین برساند.

باقری مقدم ابراز امیدواری کرد که اجرایی سازی این مصوبه با ارائه سازوکار شفاف و قابل اجرا، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال برای نخبگان و مستعدان برتر، گامی باشد در راستای حل مسائل دستگاه های اجرایی که به حل مسائل واقعی به وسیله نخبگان و مدیریت تحولات کشور به وسیله ایشان منتج گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2452

به "سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید