روسیه: نورد استریم 2 مورد استفاده اروپایی ها قرار می گیرد

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 1 در مورد پروژه نورد استریم 2 خاطرنشان کرد: این پروژه تکمیل می گردد و اروپا نیز از آن استفاده خواهد نمود؛ زیرا اروپا هم تمایل به تکمیل و استفاده از آن دارد.

روسیه: نورد استریم 2 مورد استفاده اروپایی ها قرار می گیرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

معاون نخست وزیر روسیه در این مصاحبه گفت: همه مسائلی که در ارتباط با این پروژه مطرح است، رقابت با آمریکا بر سر بازارهای مصرف گاز است.

وی در این خصوص ادامه داد: ساده بگویم که این یک رقابت از سوی شرکای آمریکایی است که خواستار فروش گاز طبیعی مایع خودشان به اروپا هستند. در واقع ما شاهد روش های غیربازاری رقابت هستیم.

این در حالیست که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشتر در واکنش به تصویب لایحه ای برای وضع تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2، تهدیدهای واشنگتن در این باره را به شدت رد کرد.

با این حال، صدراعظم آلمان اطمینان خاطر داد که اختلاف نظر میان آلمان و ایالات متحده آنطور که به نظر می رسد، عمیق نیست و قول داد که برای این اختلاف نظر، یک راه چاره می یابد.

مرکل در ادامه اضافه نمود که پروژه نورد استریم 2 یک پروژه بحث انگیز است که اتحادیه اروپا فعالانه در خصوص آن بحث و تبادل نظر می نماید. وی اعلام نمود که احداث این خط لوله و همچنین تحریم های آمریکا علیه آن در دستور کار تبادل نظرها با دولت جدید آمریکا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که چندی پیش مجری پروژه خط لوله نورد استریم 2 گفت که کِشتی روسی فورچونا که در نصب خط لوله نورد استریم 2 فعالیت دارد، فعالیت خود در آب های دانمارک را شروع نموده است.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه این کشتی روسی و مالک آن، شرکت کی وی تی- روس وضع کرد. این تحریم ها همچنین شامل یک نفتکش روسی موسوم به ماکسیم گورکی و یک نفتکش همراه به نام سییِرا شد.

علاوه بر ایالات متحده که در کوشش برای افزایش صادرات گاز مایع خود به اتحادیه اروپاست، اوکراین و شماری دیگر از کشورهای اروپایی به شدت با این پروژه مخالفند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1886

به "روسیه: نورد استریم 2 مورد استفاده اروپایی ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: نورد استریم 2 مورد استفاده اروپایی ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید