خواص شگفت انگیز موز، از تنظیم ضربان قلب تا آرام کردن اعصاب

به گزارش سبزوار امروز، یک متخصص تغذیه گفت: موز به دلیل وجود عنصر پتاسیم در خود خواص فراوانی برای بدن دارد و می توان برای تنظیم ضربان قلب از این میوه استفاده کرد.

خواص شگفت انگیز موز، از تنظیم ضربان قلب تا آرام کردن اعصاب

از وبلاگ اخوتنیا دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: میوه هایی مانند: موز، توت فرنگی و پرتقال سرشار از عنصر پتاسیم هستند .

او در ادامه یادآوری کرد: میوه موز به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم در تنظیم ضربان قلب و بهبود پمپاژ قلب در بیماران قلبی و افرادی که دچار عارضه فشار خون هستند نقش به سزایی دارند.

این متخصص تغذیه اضافه نمود: موز علاوه بر تنظیم ضربان قلب خواص فراوان دیگری همچون؛ تنظیم عملکرد رشته های عصبی و اعصاب بدن، بهبود عملکرد ماهیچه های بدن به ویژه ماهیچه های قلبی و فیلتر کردن خون در کلیه ها را دارد.

جوزدانی توضیح داد: مصرف پتاسیم زیاد در افرادی که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

او در ادامه اضافه نمود: به طور قطع نمی توان گفت این میوه باعث جلوگیری از سکته قلبی می گردد اما بعضی از محققان بر این باورند که موز بر ریتم منظم ضربان قلب تاثیرگذار است، به همین علت این میوه ممکن است بتواند از سکته قلبی نیز جلوگیری کند. تحقیقات نشان می دهد موز گرچه باعث جلوگیری از سکته قلبی نمی گردد اما می تواند در بهبود بیماریهای قلبی نقش بسزایی داشته باشد.

جوزدانی توضیح داد: میوه موز را به صورت حتمی به دلیل کاهش چشمگیر فشار خون در رژیم غذایی خود قرار دهید.

او گفت: بعضی از داروهای قلبی باعث کاهش پتاسیم بدن می شوند به همین علت بهتر است این افراد زیر نظر پزشک متخصص از میوه هایی همچون موز، پرتقال و توت فرنگی و سبزیجات تازه برای بالا رفتن پتاسیم بدن خود استفاده نمایند.

این متخصص تغذیه تاکید نمود: در سنین بالا دیواره های عروقی تراکم خود را از دست می دهند به افراد سالمند توصیه می گردد برای سفت و سخت شدن دیواره های عروقی خود موز را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

جوزدانی در انتها با اشاره به اینکه بسیاری از سکته های مغزی به دلیل کمبود پتاسیم در بدن است عنوان کرد: عنصر پتاسیم بر نورون های مغزی تاثیر موثری دارد و به همین دلیل توصیه می گردد از میوه موز که سرشار از پتاسیم است برای پیشگیری از بیماری ها و سکته مغزی استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1022

به "خواص شگفت انگیز موز، از تنظیم ضربان قلب تا آرام کردن اعصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز موز، از تنظیم ضربان قلب تا آرام کردن اعصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید