خبرنگاران هجوم گردشگران موجب نگرانی ساکنان طرقبه و شاندیز شده است

به گزارش سبزوار امروز، مشهد-خبرنگاران- فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه - شاندیز) گفت: هجوم گردشگران و مسافران مشهدی به ییلاقات طرقبه - شاندیز موجب نگرانی مردم این شهرستان از شیوع و ابتلای ساکنان محلی به ویروس کرونا شده است لذا از شهروندان مشهدی تقاضا می گردد در خانه بمانند و به طرقبه و شاندیز سفر نکنند.

خبرنگاران هجوم گردشگران موجب نگرانی ساکنان طرقبه و شاندیز شده است

سید حسن حسینی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طی روزهای هفته گذشته کاهش ورود به ییلاقات این شهرستان و حتی کسادی کار واحدهای صنفی، تفریحی و گردشگری بودیم اما با تعطیلی اداره ها در روز پنجشنبه شاهد هجوم گردشگران به این شهرستان هستیم.

وی افزایش سفرها به طرقبه وشاندیز را دست کم 20 درصد مطرح کرد و گفت: پیش از این طبق اعلام ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان و به منظور پیشگیری و گسترش این ویروس تمامی مراکز تفریحی و گردشگری این شهرستان از روز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

او گفت: به منظور پیشگیری و گسترش ویروس کرونا همه رستوران ها، مراکز تفریحی و گردشگری، فروشگاه های عظیم، کافی شاپ ها، سفره خانه و حتی بستنی فروشی ها که احتمال تجمع انسانی در آنها وجود دارد و در مجموع 700 واحد صنفی در شهرستان بینالود تعطیل شده است.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 این شهرستان 70 هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است. 20 هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا به امروز هزار و 210 بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند که از این تعداد 476 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا به امروز آزمایش 89 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 51 نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام نموده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1209

به "خبرنگاران هجوم گردشگران موجب نگرانی ساکنان طرقبه و شاندیز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم گردشگران موجب نگرانی ساکنان طرقبه و شاندیز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید