جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است، طارمی و آزمون مثل تانک هستند

به گزارش سبزوار امروز، مربی باشگاه نساجی می گوید تیم ملی ایران بهترین تیم جام ملت هاست و بر خلاف دیگر تیم های مدعی بازی هایش را مقتدرانه پیروز می گردد.

جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است، طارمی و آزمون مثل تانک هستند

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران پیروز شد با پیروزی برابر چین بعد از 15 سال به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برسد.

مجید جلالی، کارشناس فوتبال و مربی باشگاه نساجی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تیم ملی، اظهار کرد: با توجه به نمایش های تیم ملی می توان به جرأت گفت که ما بهترین تیم جام هستیم. بر خلاف دیگر تیم های بزرگ آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا که به سختی بازی های خود را پشت سر می گذارند، تیم ملی ایران مقتدارانه و مسلط برابر حریفان به پیروزی می رسد. چیزی که تیم ملی درون زمین پیاده می نماید غرور آمیز است.

او درباره تغییرات در ترکیب تیم ملی هم اظهار کرد: بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، از لحاظ کیفیت بسیار به هم نزدیکند. ما تفاوت فاحشی میان میلاد محمدی و حاج صفی یا رضاییان و غفوری نمی بینیم. بازیکنان فوق العاده از لحاظ کیفیت به هم نزدیکند. این برای یک تیم خیلی خوب است و مربی به این نکته توجه دارد که بازی دادن به همه بازیکنان آنها را از لحاظ انگیزشی در بهترین سطح نگه می دارد. تنها جایی که شاید به خاطر مسائل فنی و از بابت نگرانی در آن تغییر ایجاد شده است، دفاع وسط تیم ملی است. تمام تغییرات در خطوط هافبک و حمله بر اساس توانمندی های حریف و احتیاجمندی های ایران است.

جلالی در پاسخ به این سوال که بهترین زوج برای بازی در کنار مرتضی پورعلی گنجی در قلب دفاع کدام بازیکن است، گفت : مربی تیم یعنی کسی که شبانه روز با این بازیکنان زندگی و تمرین می نماید سه بازیکن را کنار پورعلی گنجی بازی داده است پس ما که از تیم ملی و تمریناتش دور هستیم نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که بهترین زوج برای پورعلی گنجی و بهترین ترکیب برای خط دفاعی کدام است. آن کسی که با تیم ملی زندگی می نماید و به آنها تمرین می دهد شاید به دنبال این نکته است که متوجه گردد که چه بازیکنی برای بازی کنار پورعلی گنجی بهتر است. البته این فقط یک احتمال است.

این کارشناس فوتبال درباره این که نظر کسانی که می گویند پیروزیت تیم ملی به خاطر ضعیف بودن رقبایش بوده است، درست تر است یا کسانی که می گویند که تیم ملی ایران نسبت به دوره قبل پیشرفت بیشتری نموده است، گفت : به نظر من هر دو گروه درست می گویند. تیم ما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. از نظر بدنی، سطح انگیزشی، اتحاد درون تیمی، هماهنگی میان خطوط و دیدگاه های تاکتیکی ما در این جام بهترین تیم هستیم. شما به بازی دیروز ایران با چین نگاه کنید. چین با هر تیمی بازی کند نمی تواند حریف ساده ای برای آنها باشد ولی ما نه تنها آنها را خیلی خوب بردیم بلکه از روی آنها گذشتیم و طوری بازی کردیم که به آنها مجال نفس کشیدن را هم ندادیم.

او افزود: ما در بخش حمله بازیکنان بزرگی داریم. بازیکنانی که ایده آل هستند. بازیکنانی مثل آزمون، طارمی، امیری، انصاری فرد و جهانبخش بهترین هستند. طارمی و آزمون نشان دادند که هم روی هوا می توانند روی هر تیمی مسلط باشند و هم در زمینه تعقیب توپ مثل یک تانک عمل نمایند. آنها یک به یک ها را کاملا برنده می شوند. با توجه به این که طارمی در بازی با ژاپن محروم است، فکر می کنم که امیری جایگزین او گردد.

مربی باشگاه نساجی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ساختار فوتبال ایران و ضعف امکانات، از جمله کمبود زمین تمرین و بازی های تدارکاتی آیا حضور کارلوس کی روش در فوتبال ایران بازدهی لازم را با توجه به هزینه ها دارد یا خیر؟ شرح داد: این موضوعی نیست که بخواهیم خیلی سریع به آن پاسخ دهیم. این یک بحث بسیار عمیق است و باید مجموعه ای از عوامل جمع شوند تا ببینیم جواب این سوال چیست. هر کسی که به این سوال جواب فی البداهه بدهد آن جواب کامل نیست.

مربی نساجی برای کش و قوس هایی که برای امضای قراردادش با این باشگاه به وجود آمده است و همچنین نگرانی های طرفداران این تیم، اظهار کرد: مسئولان باشگاه واقعا زحمت می کشند. آنها کنار تیم هستند و خیلی فداکاری می نمایند ولی مسائلی هست که شاید برای بر طرف کردن آنها به نشست های بیشتری احتیاج باشد. من نمی خواهم درباره مسائل صحبت کنم چون در یک نشست راجع به کلیات صحبت کردیم و خدا را شکر فضا خیلی بهتر شده است. من سعی می کنم در یک فرصت مناسب با تمام مردم قائمشهر و تمام کسانی که نساجی را دوست دارند، خیلی صادقانه صحبت کنم. طرفداران مطمئن باشند تمام کسانی که در حال حاضر در اطراف تیم هستند با تمام وجودشان برای سربلندی این تیم کوشش می نمایند اما مسائلی وجود دارد و حل این مسائل از عهده یک نفر خارج است و به کار گروهی و همیاری بیشتر احتیاج دارد.

او درباره وضعیت نقل و انتقالات نساجی هم شرح داد: ما در این زمینه صحبت های خوب و زیادی با مسئولان باشگاه داشته ایم. در درجه اول این مهم است که ما تیم فعلی خودمان را حفظ کنیم چون دریافت بازیکن از دیگر تیم ها در حال حاضر فوق العاده مشکل است. ما لیستی 25 نفره از بازیکنان داشتیم که حتی یک نفر از آنها را هم نتوانستیم جذب کنیم چون تیم های آنها اجازه خروج نمی دهند. حتی بازیکنانی که در تیم های خودشان روی نیمکت هستند و بازی نمی نمایند، چه برسد به بازیکنانی که برای تیم هایشان خوب هستند. این یک مشکل حاد برای ماست و ما شاید بتوانیم در نهایت یک یا دو بازیکن خارجی جذب کنیم. هر بازیکنی که از ما جدا گردد چه حامد لک و چه هر بازیکن دیگری نمی توانیم در این مقطع از فصل جای آنها را پر کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 442

به "جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است، طارمی و آزمون مثل تانک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است، طارمی و آزمون مثل تانک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید