جشنواره قصه گویی، اعتبار جهانی خودش را به دست آورده

به گزارش سبزوار امروز، محمد گودرزی دهریزی دبیر بیست سومین جشنواره قصه گویی در آئین اختتامیه این رویداد گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی کانون یک جشنواره نیست یک جریان است که در دل خانواده ها جا دارد.

جشنواره قصه گویی، اعتبار جهانی خودش را به دست آورده

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران؛ محمد گودرزی دهریزی دبیر بیست سومین جشنواره قصه گویی در آئین اختتامیه این رویداد گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی کانون یک جشنواره نیست یک جریان است که در دل خانواده ها جا دارد. حدود 9 ماه پیش فرایند بیست و سومین جشنواره بین المللی به صورت مجازی شروع شد و آن زمان این رویا را داشتیم که آیا در شب یلدا و در آیین اختتامیه قصه گویان آن را در کنار خود خواهیم دید؟

او درباره فرایند برگزار این رویداد شرح می دهد:جشنواره سال جاری به طور تفکیکی برگزار گردید؛ به گونه ای که در روز نخست جشنواره، بخش بین الملل برگزار گردید. از سوی قصه گویان خارجی دو درخواست مطرح بود. نخست آن که میخواهند گواهی حضور در این رویداد را داشته باشند و دوم اینکه به بتوانند به صورت آنلاین با بچه ها ایرانی صحبت نمایند. این بازخورد از قصه گویان خارجی نشان می دهد جشنواره قصه گویی، اعتبار جهانی خودش را در این سال ها به دست آورده است.

دبیر جشنواره قصه گویی در این باره ادامه میدهد: روزسوم جشنواره، میزبان قصه های آیینی سنتی بودیم و در روز چهارم و پنجم جشنواره بخش ملی برگزار گردید. قسمت نو و غیررقابتی جشنواره سال جاری، قصه گویی برای بچه ها ناشنوا بود.

او درباره فرایند داوری جشنواره سال جاری گفت:جشنواره سال جاری دو گروه داوری داشت و در کنار داوران اصلی، منتقدین قصه گویی هم حضور داشتند. یکی دیگر از بخش های جشنواره سال جاری به صورت غیر حضوری برگزار گردید که شامل قصه های 90 ثانیه ای و قصه های صوتی بود و تعداد آثار ارائه شده نشان داد چه افراد زیادی منتظر فرصتی برای فراوری قصه های صوتی بودند.

گودرزی دهریزی گفت: در بخش الحاقی و علمی جشنواره به آنالیز کتاب ها و مقاله هایی که با موضوع قصه گویی بودند پرداختیم، بعلاوه جستار نویسی یکی از زیرشاخه های این حوزه بود که مربیان کانون تجربه های خودشان را در قالب جستار به دست ما رساندند و در آئین اختتامیه سال جاری، مجموعه این جستار های در کتابی به نام قصه جو رونمایی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2307

به "جشنواره قصه گویی، اعتبار جهانی خودش را به دست آورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره قصه گویی، اعتبار جهانی خودش را به دست آورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید