تصاویر و ویژگی های 5 خودروی تازه ایرانی ، کراس اوور ایران خودرو و دورگه سایپا را ببینید ، جایگزین ساینا و تیبا معین شد

به گزارش سبزوار امروز، در این مطلب با 5 خودروی مطرحی که خودروسازان داخلی قول ارائه شان به بازار را داده اند، آشنا خواهید شد.

تصاویر و ویژگی های 5 خودروی تازه ایرانی ، کراس اوور ایران خودرو و دورگه سایپا را ببینید ، جایگزین ساینا و تیبا معین شد

به گزارش خبرنگاران، خبرهای جالبی از خودروهای داخلی می شنویم و خودروسازان آمادگیشان را برای ساخت چند خودروی تازه نفس اعلام نموده اند. بعضی از این خودروها قرار است به زودی وارد بازار شوند و چند مورد دیگر هم هنوز به مرحله فراوری انبوه نرسیده است. امیدواریم که زودتر شاهد این خودروها در خیابان ها باشیم و قبل از آن، فراورینمایندگان هم هنگام قیمت گذاری هوای دست کم بخش عمده خریداران را داشته باشند تا محصولشان گران تر از خودروهای وارداتی، از کار درنیاید.

آریا - دورگه سایپا

خودروسازان داخلی ازجمله سایپا به این نتیجه رسیده اند که برای جذب بیشتر مشتری باید به سمت فراوری کراس اوورها (خودروهایی که ترکیبی از شاسی بلند و هاچ بک هستند) بروند. آریا هم یکی از کراس اوورهای کامپکتی است که گفته می گردد سایپا میخواهد در سال نو آن را به فراوری انبوه برساند و روانه بازار کند. تا این جای کار آریا فقط در نمایشگاه های خودرو ظاهر شده است و روی پلتفرم SP100 طراحی شده که پلتفرم یکسان با شاهین است. طبق گفته های مدیرعامل سایپا، این خودرو با پیشرانه ME16 فراوری خواهد شد که در حقیقت نسخه بهبودیافته پیشرانه EC5 پژو سیتروئن است. درباره گیربکس آریا هم احتمال می رود که این خودرو با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه گردد. به ادعای سایپا این خودرو به قدری کیفیت بالایی دارد که این شرکت تصمیم دارد سایپای آریا را با ضمانت نامه 5 ساله تحویل مشتریان دهد.

ری را - کراس اوور ایران خودرو

ری را که در گویش شمالی به معنی باران است، به طور رسمی در خانه نیما یوشیج که شعری با این عنوان دارد، در روستای یوش مازندران رونمایی شد. ایران خودرو هم میخواهد در سال نو یک کراس اوور روانه بازار کند و با فراوری ری را، جای خالی مدل 2008 را پر کند. بنابر شنیده ها نسخه پایه ری را به موتور TU5 پلاس و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. این مشخصات فنی پیش از این در تارا اتوماتیک استفاده شده بود. تیپ مجهزتر ری را به پیشرانه EF7 توربوشارژر و همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. به گفته فراورینماینده، ری را پیروز شده استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را در مراکز معتبر آزمون اروپایی دریافت کند. بعلاوه این محصول نخستین خودروی ایرانی با آینه هوشمند است و یک دوربین جانبی هم زیر آینه واقع شده است تا با یاری دوربین های دیگر، تصویر 360 درجه ای از اطراف به راننده بدهد.

اطلس - فیس لیفتی از کوییک

سایپا اکنون مدل های مختلفی از کوییک را در خط فراوری دارد، اما این خودروساز میخواهد مدل اطلس را که فیس لیفتی (نوع تغییریافته و به سازی شده) از کوییک است هم روانه بازار کند. با این حال به نظر نمی رسد که فراوری اطلس به عنوان خط پایانی برای کوییک باشد و احتمال دارد سایپا همچنان این خودرو را هم در سبد محصولات خود داشته باشد. موتور در نظر گرفته شده برای سایپا اطلس همان پیشرانه نام آشنای M15 است، با این تفاوت که این پیشرانه مانند ظاهر خارجی و داخلی اطلس، اندکی بهبودیافته است. درنتیجه موتور سایپا اطلس می تواند حدود 94 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. آن طور که به نظر می رسد این خودرو با گیربکس مشابه کوییک یعنی نوع 5 سرعته دستی روانه بازار خواهد شد.

سهند - جایگزین ساینا و تیبا

یکی از محصولاتی که سایپا آن را در سال 1401 از خط فراوری خارج کرد ساینا بود. مدیران سایپا برای این که خلأ این محصول را در سبد محصولات خود پر نمایند قصد دارند مدل سهند را که فیس لیفتی سنگین از خودروی ساینا محسوب می گردد سال جاری روانه بازار نمایند. قرار است این خودرو در کارخانه پارس خودرو مونتاژ گردد و به بازار بیاید. نمای جلو و پشت سهند کاملا عوض شده و از زیبایی قابل قبولی برخوردار است، اما از نمای جانبی آن به راحتی می توان فهمید که پلتفرمی قدیمی دارد. گفته می گردد ممکن است پارس خودرو این محصول را با بدنه دورنگ فراوری کند. با حضور سهند که برادر اطلس محسوب می گردد، در سبد محصولاتی سایپا دیگر حذف ساینا و تیبا صندوقدار احساس نخواهد شد. سهند سایپا هم از همان پیشرانه M15 بهره می برد. این احتمال وجود دارد که علاوه بر گیربکس دنده ای، مدل اتوماتیک CVT هم به فراوری برسد.

کادیلا - ال نود ایرانی

تندر 90 نو که با نام داخلی سایپا P90 شناخته می گردد نسخه بومی شده رنو لوگان یا همان ال نود است که تغییرات زیادی در بخش ظاهری و فنی آن صورت گرفته است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفته نام کادیلا برای این خودرو بیشتر متاثر از رویکرد صادراتی این محصول به کشور روسیه است. این خودرو محصولی از پارس خودرو است که زیر مجموعه شرکت سایپاست. پیشرانه ای که برای آن در نظر گرفته شده همان موتور ME16 است که سایپا میخواهد روی خودروی آریا هم قرار دهد. این خودرو که قرار است بر پایه پلتفرم خودروهای مالی سایپا و ایران خودرو فراوری گردد، به نوعی اولین خودروی مالی سایپا هم حساب می گردد که قول داده شده امتیاز ساخت آن به شرکت های دیگر هم واگذار گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2617

به "تصاویر و ویژگی های 5 خودروی تازه ایرانی ، کراس اوور ایران خودرو و دورگه سایپا را ببینید ، جایگزین ساینا و تیبا معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر و ویژگی های 5 خودروی تازه ایرانی ، کراس اوور ایران خودرو و دورگه سایپا را ببینید ، جایگزین ساینا و تیبا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید