بهره برداری از طرح توریستی بام نهاوند

به گزارش سبزوار امروز، شهردار نهاوند گفت: با هزینه 30میلیارد ریالی مرحله نخست طرح توریستی بام نهاوند به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از طرح توریستی بام نهاوند

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از ، مهندس محمد حسین پور شهردار نهاوند گفت: بام نهاوند معروف به تپه ابوذر و ایستگاه تلویزیون یکی از ظرفیت های کم نظیر شهرستان است که در کمتر منطقه ای در کشور وجود دارد به همین منظور برای ساماندهی و تبدیل آن به منطقه گردشگری اقدامات زیربنایی را از سال گذشته شروع کردیم که مرحله نخست آن در حال اتمام است.

او با بیان اینکه این طرح در فضایی به مساحت 120 هزار متر مربع اجرا می گرددگفت:طرح توریستی بام نهاوند شامل ساخت سکوهای نشیمن، سینمای روباز، استخر،آبشار، ایجاد راه های دسترسی، جاده سلامت ، نهال کاری و افزایش سرانه فضای سبز، ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه، نصب مبلمان و سنگفرش است.

حسین پور اضافه نمود: برای بام نهاوند که در کنار منطقه فرمانداری و کمربندی محور نهاوند به بروجرد واقع شده است از چند منطقه راه دسترسی ایجاد شده است و علاوه بر آن قرار دریافت قبور مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز می تواند فضای این منطقه گردشگری را معنوی کند.

شهردار نهاوند با بیان اینکه طرح در چند مرحله اجرا خواهد شد اعلام کرد: در مرحله نخست این طرح مهم گردشگری، اجرای عملیات بتن ریزی، آرماتوربندی استخر و ساخت آبشار، سینمای روباز، توسعه فضای سبز و کاشت انواع گونه های درختی اجرا شده است.

حسین پور اضافه نمود : ساخت سرویس بهداشتی، افزایش راه های دسترسی، اجرای کف پوش، نصب نیمکت، تأمین روشنایی، سکوهای نشیمن در حال اجرا است.

او اضافه نمود: اتمام رنگ آمیزی آبشار، دیواره سازی، سنگ فرش، جاده سازی، گل کاری، چمن کاری و ادامه ساماندهی راه های دسترسی به بام تفریحی-توریستی نهاوند نیز باعث شکوفایی این طرح شده است.

شهردار نهاوند به تأمین آب این طرح نیز اشاره نمود و گفت: مشکل آب دهی بام نهاوند که از مهمترین اولویت های آن است برطرف شده که با بهره برداری از آن با توجه به وجود آب به سرانه فضای سبز نیز اضافه نموده خواهد شد.

حسین پور با اشاره به اینکه برای آسفالت راه دسترسی این مکان در سال های گذشته بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده است گفت: برای اجرای مرحله نخست بام توریستی نهاوند تا کنون بیش از 3 میلیارد تومان هزینه شده است و به زودی افتتاح می گردد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1204

به "بهره برداری از طرح توریستی بام نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح توریستی بام نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید