بزرگترین کشتی کروز دنیا سفر خود را آغاز نمود

به گزارش سبزوار امروز، چند سالی هست که صنعت کشتی رانی با حضور کشتی های تفریحی عظیم موسوم به کشتی کروز جان تازه ای گرفته و در روند روبه رشدش رقیب جدی ای برای صنایع هوایی به شمار میرود، در ادامه این روند گسترده سرمایه گذاری بر صنایع کشتی رانی، پروژه ساخت بزرگترین کشتی کروز تا به امروز به پایان رسیده و کشتی سمفونی دریاها (Symphony of the Seas) به آب انداخته شد.

بزرگترین کشتی کروز دنیا سفر خود را آغاز نمود

بعد از 3 سال طی کردن مراحل ساخت، بزرگ ترین کشتی کروز جهان از بندر بارسلونا در اسپانیا راهی اولین سفرهای خود به مقاصدی در دریای مدیترانه شد. اگر چه این کشتی، بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان به شمار می آید اما این موضوع تنها موردی نیست که کشتی مذکور را رکوردار کرده است. کشتی تفریحی سمفونی دریاها (Symphony of the Seas) بلندترین سرسره آبی را در خود جای داده و دارای سریع ترین اینترنت دریایی و آثار هنری بسیار بیشتری نسبته به موزه لوور است. بعد از 36 ماه طولانی، مراحل ساخت این کشتی تفریحی در کارگاه کشتی سازی اس تی ایکس در سنت نازار فرانسه به پایان رسید که علاوه بر موارد گفته شده در بالا، دارای بیشترین رستوران ها نسبت به هر کشتی تفریحی دیگری است.

سمفونی دریاها بیش از 362 متر طول داشته و 22 رستوران، 24 استخر و 2.759 کابین را در خود جای داده است. بدین ترتیب این کشتی می تواند حدود 6.680 مسافر را در خود جای دهد که با احتساب 2.200 نفر خدمه،تعداد کسانی که در این کشتی تفریحی جای خواهند گرفت به 9.000 نفر خواهد رسید. 8 مورد از 10 کشتی تفریحی بزرگ جهان توسط کمپانی رویال کاریبین ساخته شده اند اما این یکی گل سرسبد همه آن ها به شمار می آید. با تمامی این شرایط و علیرغم حضور تعداد فراوانی مسافر بر روی این کشتی، به دلیل داشتن 18 عرشه، 24 آسانسور و 7 بخش مسکونی-تفریحی بزرگ که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند هیچگاه احساس شلوغ بودن فضا به مسافران دست نخواهد داد.

همچنین این کشتی دارای یک پارک مرکزی بسیار بزرگ است که بیش از 20.000 گیاه استوایی در آن کاشته شده و مراکز تفریحی متفاوت دیگری نیز برای اوقات فراغت مسافران تدارک دیده شده است. برای کسانی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستند امکانات قابل توجهی در کشتی تفریحی سمفونی دریاها تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به دیوارهای سنگی مخصوص صخره نوردی، شبیه سازهای موج سواری و یک زیپ لاین (zip line) بلند در نهمین عرشه اشاره کرد. اما بزرگ ترین و منحصر به فردترین آیتم تفریحی این کشتی یک سرسره مارپیچ بسیار بزرگ به نام نهایت ژرفا (Ultimate Abyss) است که با قرار گرفتن در ارتفاع 46 متری از سطح دریا، بلندترین سرسره آبی در کشتی های تفریحی به شمار می آید.

این سرسره مارپیچ از طبقه دهم کشتی و با شیب 27 درجه ای به سمت پایین کشتی کشیده شده و تمامی مسافت از بالا تا پایین در عرض 13.14 ثانیه طی خواهد شد. از دیگر امکانات تفریحی این کشتی می توان به سالن های پایکوبی و موسیقی و همچنین سالن تئاتر و البته بخش شیرجه و حرکات آکروباتیک در قسمت عقب کشتی اشاره کرد.

بخش خانوادگی کشتی از دو طبقه با امکاناتی باورنکردنی ساخته شده است که از آن جمله می توان به سرسره درون اتاق، سینمای خصوصی، میز پینگ پنگ و دیوار لگویی از کف تا سقف اشاره کرد. علاوه بر این هر خانواده می تواند یک پیشخدمت اختصاصی داشته و یک نفر نیز وظیفه عکاسی از خانواده در صورت نیاز را بر عهده خواهد داشت. این کشتی در تابستان سال کنونی به رم و ناپل سفر خواهد کرد.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 339

به "بزرگترین کشتی کروز دنیا سفر خود را آغاز نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کشتی کروز دنیا سفر خود را آغاز نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید