بایدها و نبایدهای چیدمان صحیح وسایل خانه

به گزارش سبزوار امروز، تغییر چیدمان منزل، در نظر بسیاری از افراد کاری سخت تلقی می گردد. به عبارت دیگر، هر فرد به دنبال نحوه قرارگیری وسایل به سبکی زیبا در خانه می باشد. بسیاری از افراد در هنگام چینش وسایلی مانند مبلمان دچار اشتباه می شوند زیرا هر فرد ایده های خود را در ذهن می پروراند. برای مثال برخی از افرد علاقه دارند لوازم و اثاثیه را در تقارن با یکدیگر قرار دهند. در این جا به بیان نکاتی مهم در مورد مکان قرارگیری مبلمان و وسایل با توجه به روش های سیستماتیک می پردازیم. این مطلب برای آن دسته از افرادی که به چگونگی چینش وسایل توجه دارند، کاربردی می باشد.

بایدها و نبایدهای چیدمان صحیح وسایل خانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اطلاع از ابعاد وسایل استفاده شده در اتاق

تعداد بی شماری از افراد در هنگام محاسبه اندازه دقیق و مناسب مبلمان و وسایلی که قصد استفاده از آن را دارند دچار اشتباه می شوند. شاید شما بهترین قفسه های کتاب و یا هرگونه وسیله زیبای دیگر را انتخاب و خریداری نمایید، اما اگر اندازه آن به گونه ای نباشد که با ساختار اتاق هماهنگی داشته باشد، نمای زیبایی در خانه ایجاد نخواهد کرد. بنابراین استفاده از وسایلی با ابعاد مناسب بسیار مهم می باشد.

معین نقطه کانونی

زمانی که به اتاقی وارد می شوید، اولین نکته ای که توجه را شما را جلب می نماید، نحوه قرارگیری اشیاء و لوازم می باشد. برای ایجاد تاثیرگذاری در زمانی که افراد وارد اتاق می شوند، می توانید از ایجاد یک نقطه اصلی برای جلب توجه افراد، استفاده نمایید. استفاده از یک تصویر بزرگ، ساخت یک شومینه و به کارگیری یک مبلمان شیک می تواند به ایجاد نقطه ای برای جلب توجه افراد کمک کند.

مقیاس نقطه کانونی

اگر اندازه وسیله ای که به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شود، بیش از اندازه کوچک باشد، به طور قطع توجه افراد به دیگر وسایل موجود در اتاق مانند کاناپه یا تلویزیون جلب می شود. از سوی دیگر اگر اندازه وسیله ای که در نقطه کانونی قرار گرفته است بیش از اندازه بزرگ باشد، توازن موجود در اتاق به هم خواهد ریخت.

رعایت فاصله مناسب بین وسایل

اشتباه رایجی که بسکمک از افراد در هنگام قرار دادن وسایل انجام می دهند، کنار هم قرار دریافت آن ها در نزدیکی یکدیگر و بدون رعایت فاصله مناسب می باشد. اگر جایگاه ها در فاصله نزدیکی با میزها چیده شود، استفاده از آن ها برای صرف غذا سخت می شود. این اشتباه بیشتر در آشپزخانه یا برای میز غذاخوری صورت می گیرد. اگر وسایل و مبلمان در نزدیکی درب چیده شده و رفت و آمد دچار مشکل شود، از نظر بصری نوعی ناهنجاری در فضا ایجاد خواهد شد.

ایجاد توازن میان وسایل موجود در اتاق

ایجاد توازن میان اجزاء موجود در اتاق از نکات مهم و اساسی در هنگام چینش وسایل به شمار می آید. بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام انجام این کار تمام وسایل را در یک نقطه متمرکز نکنید. بهتر است برای ایجاد توازن از وسایلی با اندازه های مختلف به طرز صحیح در کنار یکدیگر استفاده شود.

استفاده از پلان برای قرار دادن وسایل

امروزه برنامه های کامپیوتری زیادی در جهت طراحی پلان برای طراحی دکوراسیون داخلی در دسترس می باشد. استفاده از این روش و کمک دریافت از یک متخصص در این زمینه می تواند به شما در اجرای این امر کمک کند. برای اجرای یک دکوراسیون عالی باید جای وسیله ها را تا زمانی که به یک نمای بصری خوب دست یابید، تغییر دهید.

اندازه گیری ابعاد وسایل

زمانی که به ایده ای نو برای نحوه قرارگیری اشیاء دست پیدا کردید، نوبت به اندازه گیری ابعاد وسایل می رسد. در ابتدا باید ابعاد اتاق و محل مورد نظر که قصد قرار دادن وسایل یا مبلمان در آن را دارید را اندازه گیری نمایید. با انجام این کار در هنگام انتخاب مبلمان دچار اشتباه نشده و مبلمانی که به خوبی در این فضا جای می شود را خریداری می نمایید.

استفاده از گوشه های اتاق

در برخی مواقع علاوه بر اجرای یک طراحی دقیق، ممکن است مکان وسایل آن گونه که باید درست نباشد. در بیش تر مواقع این اتفاق به دلیل عدم توجه به گوشه های اتاق صورت می پذیرد. به همین خاطر در هنگام چینش آن ها باید به گوشه های اتاق نیز توجه کرد. برای مثال استفاده از یک مبلمان بزرگ در کنج یک اتاق نمای زیبایی ایجاد نخواهد کرد.

ایجاد مکانی برای هم نشینی خانواده

امروزه در بسکمک از خانه ها محل قرار گیری تلویزیون به نکته کانونی تبدیل شده چرا که مبلمان به گونه ای چیده می شوند که دسترسی به تلویزیون راحت باشد. اگر تمایل ندارید محل قرار گیری تلویزیون به نقطه کانونی اتاق تبدیل شود، می توانید از یک مبلمان کوچک در جلو آن استفاده نموده و مبلمان اصلی را درست در نقطه مخالف آن قرار دهید. با این کار فضای مناسبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان ایجاد خواهید شد.

عدم ایجاد مزاحمت به واسطه محل قرارگیری وسایل

چینش وسایل در اتاق نباید به گونه ای باشد که دسترسی به قسمت های مختلف را محدود کند. بهتر است از وسایل نیز در حد احتیاج استفاده شود و از به کارگیری وسایل اضافه در اتاق خودداری شود. استفاده بیش از حد وسایل باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق خواهد شد.

عدم قرار دادن وسایل در حاشیه اتاق

بسکمک از افراد تصور می نمایند قرار دادن وسایل در اطراف و در حاشیه اتاق باعث بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق می شود. انجام این کار نه تنها رفت و آمد افراد در اطراف اتاق را دچار مشکل می نماید، بلکه انجام این کار منجر به خالی شدن وسط اتاق شده و در این صورت نمای بدی به وجود می آید.

عدم استفاده از وسایل اضافه

شما می توانید با اجرای ایده های خود در جهت قرار دادن وسایل، آن دسته از وسایلی که بلا استفاده بوده و جایی در اتاق ندارند را از آنجا خارج نمایید. انجام این کار به ایجاد توازن در محیط کمک نموده و باعث می شود وسایل دیگر به درستی در جای خود قرار گیرند.

نکات پایانی

بدون شک چگونگی قراگیری وسایل تاثیر بسزایی در زیبایی خانه خواهد داشت. به صورتی که حتی اگر گران قیمت ترین وسایل برای خانه خریداری شود، اما طرز چینش آن ها صحیح نباشد زیبایی آن ها به چشم نخواهد آمد. بنابراین با توجه به شکل خانه و سلیقه خود و هم چنینی به کارگیری ایده های ذکر شده به یک دکوراسیون زیبا دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1036

به "بایدها و نبایدهای چیدمان صحیح وسایل خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای چیدمان صحیح وسایل خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید