باغ شاهزاده ماهان ، بهشتی در دل کویر

به گزارش سبزوار امروز، اگر هوادار به جاده زدن و رسیدن به طبیعت بکر و مکان های شگفت انگیز هستید، حتماً به باغ شاهزاده ماهانِ کرمان سری بزنید.

باغ شاهزاده ماهان ، بهشتی در دل کویر

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ شاهزاده ماهان یک باغ اشرافی است در دل کویر اما سرسبز. مهم ترین جاذبه گردشگری در این باغ این است که: چطور ممکن است در کویر، با آب و هوایی خشک و درجه حرارتی یکسان از آفتاب، درون باغ بهشتی سرسبز و خرم است، اما خارج از دیوارهای حصارِ باغ، جهنمی سوزان؟

بزرگ ترین و زیباترین باغ ایرانی که مانند زمردی مستطیل شکل، بر حلقه طلایی شن های کویر می درخشد. با فضایی دل انگیز و چشم اندازی روح نواز، که هنگام ورود به باغ و گذشتن از سر در، مانند تابلوی نقاشی مقابل چشمان تان ظاهر می گردد؛ با جریان آب حیات که از قناتی سرچشمه می گیرد؛ حاصل از برف های ارتفاعات کوه چوپار.

تلفیق هنر معماری و آب رسانی شگفت انگیز

باغ شاهزاده ماهان مانند دیگر بناهای دوره قاجار، از عمارتی برای سکونتِ مَلک و به قولی شاه نشین، عمارت های کوچک تر برای خدمه، بستان ها و سَردر، تشکیل شده است؛ در زمینی به مساحت 7.5 هکتار، با دو بنا به نام های سردرخانه و بالاخانه. به دلیل آب و هوای خشک این ناحیه، از سیستم حیرت آورِ به جریان در آوردن آب، در این باغ بهره کافی برده شده. زمین شیب دار آن، به شکل پله کانی ساخته شده تا درختانِ سر به فلک کشیده باغ را از مرتفع ترین نقطه تا انتهایی ترینِ آن، کاملاً سیراب کند.

تفرج گاه

گذشته از این که این باغ به حدی شکوه معماری را به نمایش گذاشته که از دیدن آن ها خسته نخواهید شد؛ می توانید در حین گشت و گذار در بخش های مختلف، از امکانات رفاهی این باغ نیز استفاده کنید.

رستوران، که یکی از بخش های اصلی هر تفریح و گردشی به شمار می رود، در عمارت اصلی و بخش شاه نشین آن تعبیه شده است. بخشی داخل بنا و بخشی فضای باز اطراف آن مانند ایوان، با مناظر زیبای زیر پاهای شما.

در جایی تعدادی از اتاق های این مجموعه نیز تبدیل به غرفه های فروش سوغات شده اند، با تزئیناتی دل انگیز از فرش و گلیم و اشیای سنتی.

و در نهایت اگر تصمیم داشتید شبی به یادماندنی را در این مکان شگفت انگیز بگذرانید، مهمانسرای باغ با امکاناتی مناسب میزبان شما عزیزان خواهد بود.

برای رسیدن به باغ شاهزاده در حدود 2 کیلومتری شهر ماهان و 35 کیلومتری مرکز کرمان، وارد جاده کرمان-بم شوید و با طی 25 کیلومتر به آن برسید.

از شما دعوت می کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری به خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1073

به "باغ شاهزاده ماهان ، بهشتی در دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ شاهزاده ماهان ، بهشتی در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید