بازسازی ساختمان: بازسازی یک محله قدیمی فرانکفورت، 70 سال پس از جنگ

به گزارش سبزوار امروز، فرانکفورت در طی جنگ جهانی دوم، متحمل صدمات شدیدی شد. به تازگی محله دوم رومر در یک پروژه بازسازی، دوباره به زندگی بازگشته است.

بازسازی ساختمان: بازسازی یک محله قدیمی فرانکفورت، 70 سال پس از جنگ

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محله دوم رومر (DomRömer Quarter) در قلب شهر قدیمی فرانکفورت، واقع در آلمان، نفس تازه ای از زندگی را پس از تخریب بحث برانگیز ساختمان تالار شهر تکنیکال (Technical City Hall) در چند سال گذشته، دریافت نموده است و کل محله با سبک معماری قبل از جنگ جهانی دوم پس از 70 سال، بازسازی شد.

مرکز تاریخی شهر با ساختمان های زیبای با قاب چوبی در حین جنگ جهانی دوم به وسیله بمباران نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، تخریب شد. زمانی که این محله در دهه 1950 دوباره ساخته شد، جذابیت و گرمای گذرگاه های قدیمی، میادین رومانتیک و حیاط های خوش چشم انداز در بوتالیسم مدرن (سبکی از معماری که در آن ساختمان ها کلا با بتن زبره و بدون روکش و دیگر عناصر کاربردی و به عبارتی عریان و عاری از زینت اجرا می شوند) گم شدند. البته باید بدانید که در آن سال ها بعضی کوشش ها از جمله تالار شهر رومر (Römer city hall) که سردر قدیمی آن، دست نخورده باقی ماند و ساخت یک ساختمان اداری مدرن در پشت آن، نیز انجام گشت تا اهمیت تاریخی این منطقه حفظ گردد. زمانی که تالار شهر تکنیکال با دیوارهای خاکستری بتنی در دهه 1970 برخاست، با عصبانیت و ناراحتی عموم مردم روبه رو شد.

یک تغییر جهت در دهه 1980، زمانی که اوست سایله (Ostzeile) درست در مقابل تالار شهر رومر با تقلید از سبک قدیمی ساخته شد، به وجود آمد. به سرعت پس از این اتفاق، جامعه عمومی درخواست کردند که تالار شهر تکنیکال تخریب و بافت شهر قدیمی درست مانند دوران قبل از جنگ جهانی دوم، بازسازی گردد. کمپین مردمی بالاخره پیروز شد و در سال 2010 و 2011، تالار شهر تکنیکال و موزه تاریخ شهر (Museum of City History) تخریب شدند تا جا برای پروژه محله دوم رومر باز گردد.

پس از 8 سال بازسازی، محله دوم رومر هفته گذشته به صورت رسمی برای بازدید عموم بازگشایی شد.

این منطقه با مساحت هفت هزار متر مربع، شامل 35 خانه می گردد که 15 تای آن ها درست بر طبق اثر انگشت تاریخی خود با استفاده از مصالح ساخت اصلی و با شیوه سنتی ساخت، صنعتگری و استادکاری و با توجه و اهمیتی ویژه به جزئیات، بازسازی شده اند.

تعدادی از عناصر تزئینی که از حملات هوایی سال 1944، جان سالم به در بردند، نیز به مکان های سابق خود بازگردانده شدند. 20 ساختمان دیگر نیز با توجه به تاثیرات مدرنیته بر طراحی های قدیمی، ساخته شدند. محله روم دومر درست مانند گذشته، خانه مغازه های کوچک، رستوران ها، محوطه استادکاران محلی و میادین خوش چشم انداز خواهد بود. حدود 200 نفر در انتظار هستند تا در این منطقه، سکنی بگزینند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2321

به "بازسازی ساختمان: بازسازی یک محله قدیمی فرانکفورت، 70 سال پس از جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی یک محله قدیمی فرانکفورت، 70 سال پس از جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید