اپل برای ساخت آیپد و مک بوک تاشو با LG همکاری می نماید

به گزارش سبزوار امروز، خبرگزاری The Elec در نوترین گزارش خود نوشته که اپل مشغول همکاری با شرکت LG برای توسعه پنل های اولد تاشو برای مدل های نو آیپد و مک بوک است. طبق این گزارش، LG میخواهد در امسال نمایشگر اولد 4K تاشو 17 اینچی را در اختیار شرکت HP قرار دهد تا برای فراوری لپ تاپ های مبتنی بر نمایشگر تاشو استفاده شوند. باید خاطرنشان کنیم LG در این زمینه تجربه زیادی دارد و مثلا لنوو هم برای لپ تاپ مجهز به نمایشگر تاشوی خود از پنل 13.3 اینچی ساخت LG استفاده نموده است.

اپل برای ساخت آیپد و مک بوک تاشو با LG همکاری می نماید

خبرگزاری The Elec مدعی شده که LG در کنار آماده سازی نمایشگر بزرگ تاشو برای HP، در حال همکاری با اپل برای ساخت نوع دیگری از پنل اولد تاشو است. گفته می گردد این نمایشگر نو به جای بهره گیری از مواد پلی آمید که بیشتر نمایشگرهای تاشو از آن ها استفاده می نمایند، از شیشه فوق نازک به عنوان محافظ نمایشگر بهره می برد.

در همین رابطه باید به گزارش منتشر شده از طرف یکی از افشاگران مشهور اشاره کنیم که مدتی قبل اعلام نمود که اپل میخواهد یک مک بوک مبتنی بر نمایشگر 20 اینچی تاشو را توسعه دهد. او مدعی شده که چنین لپتاپی می تواند آغازگر دسته بندی نوی در محصولات اپل باشد. به گفته او این مک بوک در حالت تا شده می تواند به عنوان لپ تاپ مبتنی بر کیبورد مجازی انجام وظیفه کند و هنگامی که کاربران به نمایشگر 20 اینچی آن احتیاج داشته باشند، می توانند از کیبورد فیزیکی جداگانه بهره ببرند. این افشاگر مدعی شده که اپل برای چنین دستگاهی میخواهد از رزولوشن 4K یا بالاتر استفاده کند.

اگرچه این افشاگر مدعی شده که چنین نمایشگری برای مک بوک مبتنی بر نمایشگر تاشو استفاده می گردد، اما بعضی منابع اعلام نموده اند که اپل ممکن است یک آیپد تاشو را راهی بازار کند. این منابع بر این باور هستند که مک بوک دارای نمایشگر غول پیکر لمسی می تواند فروش آیپد پرو را تا حد زیادی کاهش دهد و به همین دلیل استفاده از نمایشگر تاشو برای آیپد پرو منطقی تر به نظر می رسد. در گزارش نو خبرگزاری The Elec هم آمده که پنل های نو LG می توانند هم برای مک بوک و هم برای تبلت ها استفاده شوند.

در رابطه با تاریخ عرضه این گجت، باید تا حداقل سال 2025 منتظر بمانیم و حتی سال های 2026 و 2027 هم به عنوان تاریخ احتمالی معرفی آن ها اعلام شده است. اگرچه در حال حاضر چند شرکت به ساخت لپ تاپ های مبتنی بر نمایشگرهای تاشو روی آورده اند، ولی این لپ تاپ ها همچنان مسائل و محدودیت های زیادی دارند. در کل اپل هم از جمله شرکت هایی است که برای استفاده از فناوری های نو به هیچ عنوان عجله نمی نماید و صبر می نماید ابتدا این فناوری ها به بلوغ برسند و سپس به بهره گیری از آن ها روی می آورد.

در رابطه با ساخت اولین آیفون تاشو هم طی ماه های گذشته گزارش های متعددی منتشر شده و بر اساس نوترین گزارش ها، اپل برای این دستگاه هم هیچ عجله ای ندارد. در همین رابطه مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در نوترین توییت خود اعلام نموده که آیفون تاشو در برترین حالت در سال 2025 راهی بازار خواهد شد. این در حالی است که او قبلا گفته بود در سال 2024 با آیفون تاشو روبه رو خواهیم شد. این افشاگر می گوید که هنوز معین نیست اپل برای این گجت جه برنامه هایی دارد. از یک طرف ممکن است با آیپد تاشو روبه رو شویم و از طرف دیگر احتمال عرضه یک گجت هیبریدی آیپد و آیفون وجود دارد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2442

به "اپل برای ساخت آیپد و مک بوک تاشو با LG همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای ساخت آیپد و مک بوک تاشو با LG همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید