اعلام نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید

به گزارش سبزوار امروز، با بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور، در کنار فعالیت های آموزشی و برقراری کلاس ها در سناریوهای سه گانه تهیه شده برای شرایط های سفید، قرمز و زرد، فعالیت های ورزشی و امور سلامت دانش آموزان نیز بر حسب شرایط ارائه خواهد شد.

اعلام نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در شیوه نامه ای که چندی پیش از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد درباره شرایط اجرای برنامه های ورزشی و سلامت محور در شرایط کرونایی کشور و بنابر شرایط هر شهر و شهرستان توضیحاتی ارائه شده است.

شرایط سفید؛ فعالیت های عادی از کنترل چاقی تا برگزاری المپیادهای ورزشی

1- فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت برابر دستورالعمل های ابلاغی قبلی پیرامون اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، کانون های ورزشی و تندرستی، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، انجمن های ورزشی دانش آموزی، مدرسه میزبان، مدرسه قهرمان، توانمند سازی نیروی انسانی، سفیران سلامت، پایگاه تغذیه سالم، سلامت دهان و دندان، سلامت نوجوان، پیشگیری از بیماری ها، مکمل کمک اعم از فلوراید تراپی، آهن کمک و ویتامین D، برابر فرایند سال های قبل اجرا می گردد.

2- با استفاده از ظرفیت کانال های موجود در بستر شبکه شاد اعم از کانال تربیت بدنی و سلامت ، کانال کانون های ورزشی، کانال وزن سالم، تغذیه سالم و زندگی سالم، و کانال مجازی باشگاه آمادگی جسمانی و بدنسازی، محتوای لازم به عنوان مکمل فعالیت ها در اختیار مربیان و متربیان قرار خواهد گرفت.

شرایط زرد؛ برگزاری حضوری بعضی فعالیت ها طبق پروتکل های بهداشتی

1- دانش آموزان در آن دسته از فعالیت ها و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت که با رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای آن در مدارس مقدور می باشد به صورت حضوری مشارکت می نمایند.

2- به منظور حفظ آمادگی جسمانی و توسعه سلامت سایر دانش آموزان، برنامه ها و فعالیت های مورد احتیاج آنان از بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) ارائه و در منزل توسط ایشان با نظارت والدین انجام خواهد شد.

در این شرایط محتوای لازم در کانال های حوزه تربیت بدنی و سلامت در بستر شاد بارگذاری و جهت استفاده معلمان و مربیان و دانش آموزان قرار می گیرد.

3- با توجه به اهمیت و ضرورت غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، شایسته است شاخص توده بدنی (BMI) آنها در ایام حضور در مدرسه اندازه گیری گردد و بسته های آموزشی حمایتی پیرامون میزان و چگونگی انجام فعالیت های ورزشی و برنامه تغذیه ای، توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت به آنان ارائه گردد.

شرایط قرمز، تمامی فعالیت ها در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی

1- در این شرایط کلیه برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ورزشی و سلامت با استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، رسانه ملی و فضای مجازی ارائه و پیگیری خواهد شد.

2- دستورالعمل تکمیلی اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت تدوین و ابلاغ خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1562

به "اعلام نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید