شروع عملیات گسترده سرکوب در میانمار پس از درخواست یاری در سازمان ملل

به گزارش سبزوار امروز، نظامیان میانمار شدیدترین عملیات سرکوب در نقاط مختلف این کشور را شروع کردند.

شروع عملیات گسترده سرکوب در میانمار پس از درخواست یاری در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس میانمار امروز (شنبه) شدیدترین عملیات سرکوب طی سه هفته اعتراضات اخیر را در شهرهای مختلف میانمار شروع کرد که تا کنون این عملیات منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی و بازداشت شدن ده ها تن شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خشونت ها در میانمار پس از آن شدت گرفت که نماینده این کشور در سازمان ملل بیان کرد که از طرف دولت سرنگون شده این کشور سخن می گوید و خواهان استفاده سازمان ملل از هر ابزار لازم برای مقابله با کودتای 1 فوریه در میانمار است.

میانمار از زمانی که ارتش با کودتا اقدام به سرنگونی دولت کرد درگیر تنش و ناآرامی بوده است. طی کودتای ارتش آنگ سان سوچی و بسیاری از مقامات حزب حاکم بازداشت شدند. ارتش در توجیه این اقدام خود موضوع تقلب گسترده در انتخابات را مطرح نموده است.

بااینحال پس از آنکه مردم میانمار از شوک کودتا خارج شدند با حضور در خیابان ها در شهرهای مختلف خواهان کنار رفتن ارتش از فرایند قدرت شدند. هرچند ارتش اعلام نموده که در سریعترین زمان ممکن اقدام به برگزاری انتخابات جدید خواهد نمود اما این وعده نیز نتوانسته از خشم معترضان بکاهد.

طبق گزارشات مختلف نظامیان در میانمار از امروز با برخورد خشن با معترضان به دنبال تثبیت کنترل بر نقاط مختلف این کشور هستند. در شهر یانگون پلیس نقاط معمول حضور معترضان را تصرف کرد و علاوه بر معترضان بسیاری از خبرنگاران را نیز بازداشت کرد.

در واکنش به سخنرانی روز آدینه نماینده میانمار در سازمان ملل تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در توییتر این اظهارات را اقدامی شجاعانه خواند و گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که جهان به این درخواست شجاعانه با عمل و اقدام پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1891

به "شروع عملیات گسترده سرکوب در میانمار پس از درخواست یاری در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات گسترده سرکوب در میانمار پس از درخواست یاری در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید