آشنایی با قصر لاگورس در فرانسه

به گزارش سبزوار امروز، قصر Lagorce یکی از مهم ترین ساختمان های باستانی در Haux (واقع در جنوب فرانسه) است. در طی سالیان، این ساختمان چندین مرتبه بازسازی شده تا با احتیاجات فعلی سازگار باشد. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

آشنایی با قصر لاگورس در فرانسه

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

طبق مدارک موجود از قرن 17م، این قصر در ابتدا یک خندق داشت. قدیمی ترین برج این قصر دیوارهایی با ضخامت 1.2 متر دارد. این دو ویژگی توانایی های دفاعی مثال زدنی به قصر می بخشیدند. بنابراین، در طی جنگ های فئودالی قرن های 14،15 و 16 مورد استفاده قرار می گرفت. متاسفانه، این قصر در طی جنگ هایی که در قرن های 15 و 16 انجام گرفته بود تا بخشی نابود شد.

با توجه به شرایط قرن پانزدهم، و اینکه خانواده های اعیان همه چیز را در اختیار داشتند، تشخیص اینکه این قصر در آن موقع متعلق به چه کسی بود واقعاً سخت است. البته ازدواج ها و ارث و میراث ها هم این تشخیص را سختتر می نمایند.

با این حال، این را می دانیم که خانواده Faugeres حداقل در سال 1516 صاحب این ملک بودند. Bonnaventure de FAUGERES ادعا کرد که مالکیت این ملک را در اختیار دارد و قصد داشت آن را از دست برادرش، Estienne DUMENILH de FAUGERES در بیاورد. اسناد مربوط به این ادعاها پیدا شده است و در ژوئن سال 1599، ارباب DUMENILH از حقوق برادرش 16500 پوند به او داد. اما او در کسب و کارش پیروز نبود و Bonnaventure نهایتاً در سال 1607 کل ملک را از دست او درآورد.

البته مدت زمان زندگی وی در این قصر خیلی طول نکشید و همانطور که گفته می گردد در سال 1621 و 1626 او در آنجا زندگی میکرد، ولی اسناد نشان می دهند که در سال 1636 خانواده دیگری در آنجا زندگی می کردند. در این زمان قصر در اختیار Menaud de Maonaudon بود. این خانواده بیشترین ساخت و ساز را روی این قصر انجام دادند. در واقع، تمامی برج های موجود از این دوره هستند. حکاکی و امضاهای اجرا شده روی بخشی از دیوارهای این قصر، تاریخ مرمت و بازسازی را 1643 نشان می دهند. دوره بعدی هم دوره پیروزی بود و وقتی به آن نگاه می کنیم، معین می گردد که مالکان این قصر اصلاً دغدغه اقتصادی نداشته اند. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

بعد از فوت Menaud de Maonaudon، پسر و همسرش که عاشق این خانه شده بودند، برای 8 سال دیگر در آن زندگی کردند. ولی اوضاع قصر دیگر اصلاً مساعد نبود و نیاز به بازسازی و ترمیم داشت. ولی این دو قبول نمی کردند که شرایط ساختمان وخیم است و نیاز به بازسازی دارد. ولی در نهایت، وقتی که قصر، باغ اطراف، زمین های کشاورزی و حتی آسیاب آسیب زیادی دیده بودند، آنها هم تصمیم گرفتند این قصر را بفروشند.

دسترسی به حیات جلویی به وسیله دروازه های چوبی ساختمان امکان پذیر می گردد. در این قصر احساس آرامش و امنیت خواهید داشت و حریم آن را شخصی خواهید یافت. مناظر دریاچه شخصی این قصر و یا کوه و تپه های اطراف آن واقعاً نفس گیر است! این قصر به صورت کلی 3 تراس دارد که 2تای آن ها رو به دریاچه باز می شوند.

گفته می گردد ناپلئون طی بازدیدی که از Haux داشته، در این قصر اقامت نموده است. و یکی از ورودی های آن به این معروف است که ناپلئون از آن استفاده نموده است. این جهت از قصر به سمت استخر این قصر می رود. استخری که ابعداد آن 23 در 5 متر است. در طی ماه های سرد سال هم قصر از با سیستم گرمایش از مرکز گرم می گردد.

امروزه این قصر اجاره داده می گردد و یکی از مهم ترین کاربردهای آن برگذاری مراسم های عروسی در آن است.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1135

به "آشنایی با قصر لاگورس در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قصر لاگورس در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید