15 جاذبه ای که در لنکاوی با فرزندانتان لذت می برید (بخش اول)

به گزارش سبزوار امروز، مالزی با جزیره ای دیدنی و پر از جاذبه به نام لنکاوی

در ذهن تان یک جزیره گرمسیری با شکوه، که با ابرهای سحرانگیز پوشیده شده و اطرافش را دریای گرم فیروزه ای گرفته است، تصور کنید. تا چشم کار می نماید جنگل بکر و دست نخورده می بینید. اگر قایق های معمولی نبودند فکر می کردید وسط صحنه ای از فیلم دزدان دریایی کارائیب هستید. اما این جزیره زیبا در گوشه دیگری از دنیاست. گرچه در جزیره گنجی دفن نشده ، اما جزیره پر است از زیبایی های طبیعی بی نظیر. این جزیره جایی نیست جز جزیره لنکاوی در مالزی. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

15 جاذبه ای که در لنکاوی با فرزندانتان لذت می برید (بخش اول)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی که به اسکای کب هم معروف است پرشیب ترین تله کابین جهان است و طولانی ترین راستا را در میان خطوط تله کابین های تک کابلی دارد. ما سفرمان را از روستای اورینتال در تلوک بوراو شروع کردیم و بدون توقف در ایستگاه های بین راه مستقیم به سمت قله گونونگ ماچینچانگ حرکت کردیم . کل راستا در حدود 2.2 کیلومتر است که چیزی در حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.

در گنبد آسمان ، جایی که منتظر رسیدن تله کابین هستیم یک فیلم کوتاه 360 درجه می بینیم که بچه ها حسابی از دیدن آن لذت می برند. شما می توانید سوار یک کابین معمولی بشوید اما اگر دنبال یک چیز متفاوت هستید می توانید سوار کابین هایی با کف شیشه ای شوید و از آن بالا جنگل و پرنده ها را زیر پایتان ببینید. در آخرین ایستگاه دو سکوی گرد برای تماشای ساحل و جنگل قرار گرفته است. چون در ارتفاع 708 متری از سطح دریا هستید هوا 5 درجه خنک تر است . پیشنهاد می کنیم ژاکت همراه خود ببرید.

پل هوایی

پل هوایی لنکاوی، یک پل منحنی عابر پیاده به طول 125 متر است که در ارتفاع 660 متری از سطح دریا قرار گرفته است. در حقیقت این پل طولانی ترین پل منحنی جهان است که به وسیله آخرین ایستگاه تله کابین قابل دسترسی است. اخیرا بالابری برای دسترسی راحت تر به این نقطه ساخته شده است.

روستای اورینتال

اینجا در واقع یک مجتمع خرید در فضای باز است که انواع سوغاتی ها ، پوشاک، گالری ها ، غذا و سرگرمی در آن پیدا می گردد. دراینجا می توانید سوار بر توپ هایی بشوید که روی آب می چرخند و بچه ها می توانند از زیپ لاین هایی که از بالای استخر می گذرند لذت ببرند و یا اگر فقط برای تله کابین به اینجا آمدید می توانید یک روز کامل را در اینجا بگذرانید.

هنر در بهشت

این گالری که در روستای اورینتال قرار گرفته است بزرگترین موزه سه بعدی با بیش از 100 نقاشی سه بعدی در محیطی به مساحت 21000 متر مربع ساخته شده است. گرچه من خیلی به هنر علاقه ندارم اما این گالری برایم جالب بود. بچه هایم کلی لذت بردند و کنار همه نقاشی ها عکس گرفتند.

تور اردک آبی

بعد از اینکه لنکاوی را از بالا دیدید حالا وقت آن است که آن را از روی زمین ببینید. در ورودی روستای اورینتال علامت رنگی تور اردک آبی کاملا معین است. تور در واقع یک گشت سریع در دریا و اطراف اسکله و برگشت به روستا است و هیچ هدایت برای شرح درباره چیزهایی که می بینید وجود ندارد.

منطقه ای تی وی اکستریم لنکاوی

در لنکاوی مجریان مختلفی برای برگزاری تورهای ای تی وی وجود دارند. وقتی به یکی از این تورها مراجعه کردیم به ما گفتند که بچه های شما برای شرکت در این تور خیلی کوچک هستند و شما نمی توانید در این تور شرکت کنید. چیزی که اگر می دانستیم ، 45 دقیقه راه را برای رسیدن به این محل طی نمی کردیم. اما انتها همان اطراف یک تور دیگر پیدا کردیم و با بچه ها ماجراجویی را شروع کردیم. از مزارع وسیع برنج به سمت مزرعه بوفالو رفتیم و در جنگل به یک آبشار رسیدیم و بچه ها کمی آب بازی کردند و در سرانجام مجری تور با آب و کیک از ما پذیرایی کرد.

گشت در جزیره

من و جاش سالها پیش برای جشن سالگرد ازدواج مان به لنکاوی آمده بودیم و از تور جت اسکی لذت بردیم. چون بچه ها هنوز آنقدر بزرگ نشدند که بتوانند 4 ساعت بر روی جت اسکی باشند ، ما یک قایق برای ماجراجویی در جزیره رزرو کردیم. تور ما از آوانا جتی نزدیک ریزروت ورلد شروع شد. ما از براس باسا (جزیره برنج خیس) دیدن کردیم و عقاب دریایی دیدیم و شنا کردیم. گرچه در راه برگشت زیر باران خیس شدیم اما یک روز خوب با دیدن مناظر زیبا داشتیم.

تور مانگرو

سفر به لنکاوی بدون تور مانگرو کامل نمی گردد . این تور را می توان هم از تانجونگ رو جتی و هم از کیلیم جتی شروع کرد. ما از تانجونگ رو جتی شروع کردیم چون ساکت تر بود. باقایق به سمت مانگرو ها برد ، در راه میمون های وحشی را دیدیم که با کنجکاوی به ما نگاه می کردند و از غار کروکودیل ها عبور کردیم. برای دیدن غار خفاش ها از قایق پیاده شدیم و ناهار را در محل پرورش ماهی شناور در دریا خوردیم.

منبع: www.travelwithbender.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 706

به "15 جاذبه ای که در لنکاوی با فرزندانتان لذت می برید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه ای که در لنکاوی با فرزندانتان لذت می برید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید