12راه مراقبت از پوست در سرما

به گزارش سبزوار امروز، اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، حتماً می دانید که در فصل های مختلف باید مراقبت های مختلف و مناسب همان فصل را از پوست تان به عمل بیاورید. پاییز و زمستان هم فصل هایی هستند که باید در آنها از پوست تان مراقبت بیشتری کنید. با ما همراه شوید تا درباره زیبایی، شادابی و سلامت پوست در فصل زمستان و سرما بیشتر بدانید.

12راه مراقبت از پوست در سرما

12راه مراقبت از پوست در سرما

اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، حتماً می دانید که در فصل های مختلف باید مراقبت های مختلف و مناسب همان فصل را از پوست تان به عمل بیاورید. پاییز و زمستان هم فصل هایی هستند که باید در آنها از پوست تان مراقبت بیشتری کنید. با ما همراه شوید تا درباره زیبایی، شادابی و سلامت پوست در فصل زمستان و سرما بیشتر بدانید.

1- مرطوب نماینده بزنید

اولین و مهمترین مسئله ای که در فصل زمستان با آن روبه رو می شوید. خشکی پوست است. برای جلوگیری از خشکی پوست صورت تان، از کرم های مرطوب نماینده بهره ببرید. این کرم ها را صبح ها بعد از شست وشو و تمیز کردن پوست روی صورت تان بزنید و هرچند ساعت تجدید کنید.

2- صابون تان را تغییر دهید

صابونی که برای شست و شوی صورت استفاده می کنید، باید کمی ملایم تر از فصل های دیگر باشد تا پوست صورت تان را خشک نکند.

3- بخور را از یاد نبرید

بخور سرد یا گرم به علت آب رسانی به پوست، به حفظ رطوبت و لطافت پوست صورت تان یاری زیادی می نماید. ضمن اینکه بخور گرم شما را از سرماخوردگی هم حفاظت می نماید.

4- مایعات بیشتری بنوشید

در فصل زمستان کمتر تشنه می شویم، بنابراین کمتر یادمان می افتد که مایعات لازم برای بدن بخصوص پوست را تأمین کنیم. ولی یادتان باشد که حتی اگر احساس تشنگی نکنید، پوست شما برای شاداب ماندن روزانه به شش تا هشت لیوان آب احتیاج دارد.

5- میوه های فصل را بیشتر مصرف کنید

مرکبات از میوه های عالی زمستانی هستند که به داشتن ویتامین C معروفند و ویتامین c یکی از تقویت نماینده های طبیعی پوست است.

6- به سبزیجات زمستانی خوشامد یگویید!

انواع کلم که در زمستان فراوان هستند. مانند کلم پیچ و کلم بروکلی، کدو حلوایی و آواکادو شفا دهنده های طبیعت پوست برای پوست ما هستند. این مواد به علت آنتی اکسیدان فراوانی که دارند. مانع از چروک و پیری پوست می شوند.

7- از ضد آفتاب غافل نشوید

خیلی از ما در فصل زمستان که به آفتاب به شدت تابستان نیست، استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش می کنیم. اما بد نیست بدانید آفتاب زمستان هم مانند آفتاب تابستان برای پوست زیان باراست. بخصوص وقتی از خانه بیرون می روید، حتی در هوای ابری هم باید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. یادتان نرود که کرم ضدآفتاب را هر سه ساعت یک بار تجدید کنید.

8- عینک آفتابی را نباید فراموش کنید

استفاده نکردن از عینک آفتابی سبب جمع شدن پوست می گردد و به مروز زمان چین و چروک های عمیقی بر پیشانی و دور چشم های شما می اندازد. بنابراین در زمستان هم ازعینک آفتابی غافل نشوید.

9- پوست تان را تمیز نگه دارید

پاییز و زمستان زمان اوج گرفتن آلودگی هوا هستند. اگر در جایی زندگی می کنید که هوا آلوده است، حتماً یک بار در طول روز و یک بار در شب قبل ازخواب، پوست تان را با پاک نماینده های ملایم تمیز کنید تا آلودگی ها روی پوست تان باقی نمانند.

10- با لوسیون ها آشتی کنید

در زمستان بعد از هر بار استحمام، همه جای بدن تان را با لوسیون های مرطوب نماینده بدن مرطوب کنید تا پوست بدن تان از خشکی نجات پیدا کند و شاداب تر باقی بماند.

11- مراقب دست هایتان باشید

تعادل در شست و شوی دست ها را رعایت کنید. شستن دست ها با صابون، بیش از روزی پنج بار توصیه نمی گردد. از صابون ملایم و مرطوب نماینده بهره ببرید و بعد از هر بار شست و شو با صابون به دست هایتان مرطوب نماینده بمالید. به دست هایتان هم ضد آفتاب بزنید تا مانع بروز چروکیدگی و پیری پوست دست هایتان شوید. دستکش هم یادتان نرود؛ چرا که دستکش ها فقط برای حفظ دست شما از سرما یا آفتاب نیستند. استفاده از دستکش نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست دست ها در فصل پاییز و زمستان دارد.

12- مراقب لب های تان باشید

لب هایتان را زبان نزنید. این کار اگرچه برای مدت کوتاهی لب های شما را مرطوب می نماید ولی بعد از آن که رطوبت روی لب ها تبخیر می گردد، پوست لب ها بیش از پیش خشک خواهد شد. خانم هایی که استفاده از رژلب چرب را نمی پسندند در این فصل بیشتر از آن استقبال خواهند کرد. چراکه مانع از ایجاد ظاهر ترک دار و پوسته پوسته روی لب می گردد. آقایان هم می توانند چرب نماینده های لب را از داروخانه تهیه نمایند و همواره همراه خود داشته باشند.

منبع: نشریه 7 روز زندگی، شماره 117

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2187

به "12راه مراقبت از پوست در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12راه مراقبت از پوست در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید