تفریحات باحال در کوفنگان (Ko Pha Ngan) تایلند

به گزارش سبزوار امروز، کوفنگان‌ (Ko Pha Ngan)، یکی از جزایر زیبا و معروف در تایلند است. این جزیره دارای سواحل فراوان است و در یکی از همین سواحل، جشن ماه کامل برگزار می‌شود. در این جزیره سرگرمی‌های مختلف و مکان‌های زیبا وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تفریحات باحال در کوفنگان (Ko Pha Ngan) تایلند

اگرچه کوفنگان‌ به نسبت دیگر مناطق تایلند مثل پوکت خلوت تر است اما چیزی که بیشتر مردم نمی دانند و خیلی به آن توجهی نمی کنند این است که به همان نسبت هم بکرتراست. این پیشنهاد را هم به شما داریم که به جای اینکه به مناطق شلوغ و توریستی تایلند بروید، به کوه فانگان تایلند که یکی از زیباترین، خوش آب و هوا ترین و در عین حال خلوت ترین مناطق تور تایلند است بروید و از نقاط بکر آن لذت ببرید. در اینجا می خواهیم به شما ثابت کنیم که چرا باید از کوه فانگان دیدن کنید:

قلبتان را در بازارهای شبانه آن جا می گذارید

بازار شبانه Thong Sala از آن دست جاهایی است که باید در مدت اقامت در کوه فانگان تایلند حتما ببینید. بر خلاف بیشتر بازارهای شبانه، بازاری که در کوه فانگان وجود دارد پر از غذاهای متنوع و غذاهای دریایی بی نهایت خوش مزه است. در این بازار همه چیز می توانید پیدا کنید از غذاهای سنتی تایلند گرفته تا رول های سوشی ژاپنی، سیب زمینی سرخ شده و بسیاری خوراکی های دیگر.

قایق سواری های مهیج و فراموش نشدنی

در سفر به تایلند باید یک روز کامل را برای خودتان کنار بگذارید، یک قایق اجاره کنید و راهی سواحل زیبای کوه فانگان شوید. از کوه فانگان حتی می توانید به پارک ملی آنگ فانگ هم دسترسی داشته باشید و یک روز مهیج با ساعت ها شنا و غواصی را بگذرانید. اگر بخواهید از این که هست هیجانی تر هم شود می توانید در داخل قایقتان کمپ بزنید و یک شب را روی آب بگذرانید! البته تورهای قایقی هم در کوه فانگان تایلند وجود دارند که شما را به مناطقی می برند که دسترسی مشکلی دارند و در حالت عادی نمی توان به آن ها دسترسی داشت، مناطقی مثل ثانگ نای پان، باتل بیچ، کو ما و کو تائو از این مناطق اند.

به غواصی بروید

شاید خیلی از افراد کوه فانگان تایلند را به عنوان یک منطقه غواصی نشناسند و بالعکس بیشتر نام همسایه آن یعنی کوه تائو را شنیده باشند. اما چیزی که خیلی از افرادی که به تایلند سفر می کنند از آن غافل می شوند این است که در کوه فانگان نقاطی برای غواصی وجود دارد که در کوه تائو نیست، نقاطی مثل جنوب غربی پیناکل و سیل راک از این مناطق هستند. واقعیت این است که تمام سایت های غواصی تایلند شگفت انگیز و زیبا هستند اما سایت هایی که در کوه تائو و کوه فانگان وجود دارند ارزش دیدن دارند.

موتور سیکلت اجاره کنید و به کشف ناشناخته های تایلند بپردازید!

اگر چه برای دیدن مناطقی مثل ساحل باتل بهتر است که از موتور استفاده نکنید اما می توانید برای دیدن بعضی از نقاط تایلند و مخصوصا مناطقی که در کوه فانگان وجود دارند از دوچرخه موتوری استفاده کنید و در واقع یکی از ارزان ترین و سریع تری روش های گشت و گذار در تایلند است از طرفی هم کوه فانگان تایلند منطقه ای شیبدار و در بعضی جاها ناهموار است و بنابراین بهتر است که همراه باتجربه ای داشته باشید. یکی از بهترین دیدنی های این منطقه که با دوچرخه موتوری می توانید ببینید، Haad Yao است از بالای آن می توانید چشم انداز توصیف نشدنی ای از تمام جزیره داشته باشید.

به دنبال آبشارها بگردید

بر خلاف تصوری که خیلی از افراد از آبشارها دارند و همیشه فکر می کنند که همه آن ها مانند هم هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند، در کوه فانگان تایلند حتما باید به دیدن آبشارها بروید. در این منطقه حدود 7 نوع آبشار وجود دارد که همگی هم نزدیک به شهر اصلی هستند. البته یادتان نرود که ماننده هرجای دیگری در دنیا، آبشارهای کوه فانگان هم در فصل های خشک و کم باران سال خشک می شوند! اما اگر دوست دارید تا یک طبیعت وحشی را در کنار آبشار داشته باشید باید از آبشار Sramanora دیدن کنید البته آبشارهای دیگر چشم نواز این منطقه شامل Phaeng، Thaan Prapaad، Thaan Sadet و Paradise است.

کلاس های آشپزی را بردارید و لذت ببرید!

یکی از بهترین تجربه هایی که در کوه فانگان تایلند می توانید داشته باشید، رفتن به کلاس های آشپزی و استفاده از دوره های آن است. در این کلاس ها به آسان ترین روش ممکن غذاهای مشهور و پرطرفدار تایلندی آموزش داده می شوند و هم یاد می گیرید تا آن ها را درست کنید و هم در آخر دست پختتان را بچشید. علاوه بر این، از آن جا که این کلاس ها در کنار توریست های دیگر به صورت گروهی برگزار می شوند سرگرم کننده هستند و روزتان را می سازند! کوه فانگان از نظر مدرسه های آشپزی و کلاس های آشپزی کمبودی ندارد اما بهترین این کلاس ها C&M Study Center، Jang’s Thai cooking school و Haad Rin هستند.

هر روز غروب آفتاب را تماشا کنید

خورشید همیشه برای انسان های جذاب بوده است، اگر شما هم همین فکر را می کنید دیدن غروب آفتاب در کوه فانگان تایلند یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید آن هم نه یکبار بلکه هر روز! گاهی لازم است تا مدت کمی از روزتان را به چیزهای به ظاهر کوچک اما پر ارزش اختصاص دهید.

در کوه فانگان کجا اقامت کنیم؟

حالا که تعدادی از تفریحاتی که در کوه فانگا ن می توانید داشته باشید را به شما معرفی کردیم نوبت می رسد به محل اقامت. در این مورد باید گفت اول از همه یادتان باشد که کوه فانگان جزیره بزرگی است و بنابراین مناطق و ساحل زیادی در سرتاسر این جزیره وجود دارند بنابراین از نظر اقامتگاه هیچ مشکل و یا کمبودی نخواهید داشت.

اگر که به فکر اقامت در یک جای ارزان و مقرون به صرفه هستی می توانید در هاستل Our House اقامت کنید که بهترین هاستل آن است و ممکن است کمی شلوغ باشد اما فضای شاد و سرگرم کننده ای دارد.

انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 413

به "تفریحات باحال در کوفنگان (Ko Pha Ngan) تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات باحال در کوفنگان (Ko Pha Ngan) تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید