هشدار زلزله در تهران با فعال بودن گسل مهم ایوانکی ، وقوع زمین لرزه در تهران حتمی است!

به گزارش سبزوار امروز، وقوع زمین لرزه بزرگ بعدی در محدوده تهران که از نظر علم زلزله شناسی حتمی است، ولی زمان دقیقش را هنوز نمی دانیم، نباید در چنین آنالیز هایی غافل شد.

هشدار زلزله در تهران با فعال بودن گسل مهم ایوانکی ، وقوع زمین لرزه در تهران حتمی است!

به گزارش خبرنگاران، شرق نوشت: وقوع زمین لرزه ای کوچک با بزرگای 2.5 در میانه روز 12 دی 1401 روی گسل ایوانکی در شرق شریف آباد، شهرستان پاکدشت در جنوب شرق تهران، با وجود آنکه موجب خسارتی نبود، ولی یادآوری مهمی بر فعال بودن گسل مهم ایوانکی در محدوده جنوب شرق استان تهران است.

توجه گردد که محدوده قرچک و پاکدشت، محدوده های مهم فرونشست زمین به علت تخلیه آب زیرزمینی در دشت های اطراف تهران نیز هستند. این دو محدوده شهری روی مخروط افکنه رودخانه جاجرود بنا شده و به ویژه از نیمه دهه 80 شمسی، با آبگیری سد ماملو، استقرار جمعیتی در این ناحیه شدت گرفت و هم زمان به علت کنترل و انتقال آب سد ماملو به شهر تهران و با برداشت سریع تر از آب زیرزمینی در دشت های پاکدشت و ورامین، فرونشست زمین در هر دو محدوده در 15 سال اخیر شتاب گرفته است. از وقوع زمین لرزه بزرگ بعدی در محدوده تهران که از نظر علم زلزله شناسی حتمی است، ولی زمان دقیقش را هنوز نمی دانیم، نباید در چنین آنالیز هایی غافل شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2574

به "هشدار زلزله در تهران با فعال بودن گسل مهم ایوانکی ، وقوع زمین لرزه در تهران حتمی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زلزله در تهران با فعال بودن گسل مهم ایوانکی ، وقوع زمین لرزه در تهران حتمی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید