نقشه گوگل برای دور زدن تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین چیست؟

به گزارش سبزوار امروز، طبق گزارش ها ، گوگل میخواهد تلفن های پیکسل خود را در یک کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام بسازد تا از تعرفه های تجاری ترامپ علیه چین خارج گردد.

نقشه گوگل برای دور زدن تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین چیست؟

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، گوگل در کوشش است تا کارخانه قدیمی نوکیا را در ویتنام دوباره راه اندازی کند تا فراوری تلفن پیکسل خود را از چین دور کند.

این حرکت در اوج جنگ تجاری ایالات متحده و چین شروع شده است ، اگرچه معین نیست که آیا گوگل چین را ترک می نماید یا خیر. گوگل تنها شرکت آمریکایی نیست که به دنبال وابستگی کمتر به چین است. طبق گفته ها اپل ، آمازون ، مایکروسافت و دیگر شرکت ها نیز برنامه هایی برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود تهیه نموده اند.

یکی از منابع مطلع وابسته به گوگل می گوید: گوگلً چین را رها نمی نماید و احتمالاً بعضی فعالیت ها را در چین نگه می دارد. این شرکت آمریکایی می داند که اگر در خصوص ساخت سخت افزار جدی باشد ، هرگز نمی تواند بازار گسترده چین را رها کند. با این حال ، آنها می فهمند که به دلیل بالا رفتن هزینه ها و شرایط بازار برای حمایت از فراوری سخت افزار خود احتیاج به ایجاد بازاری جدید در خارج از کشور دارند.

پیشتر گزارش شده بود که گوگل ، آمازون ، مایکروسافت ، دل و اچ پی به دنبال این هستند که بخش های بزرگ فراوری خود را از چین دور نمایند. طبق گزارش ها، اپل همچنین به دنبال تنوع بخشیدن به خط فراوری خود در خارج از چین است و فراورینمایندگان کنسول بازی سونی ، مایکروسافت و نینتندو در ماه ژوئن با ارسال نامه ای مشترک با هشدار درباره آسیب نامتناسب ناشی از این تعرفه ها به مصرف نمایندگان و مشاغل آمریکایی در این خصوص اطلاعیه دادند.

اما با همه این اطلاعات بد نیست بدانید که جنگ تجاری تنها دلیلی نیست که شرکتهای فناوری آمریکایی از چین فاصله بگیرند افزایش هزینه های کارگری یکی دیگر از عوامل است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 636

به "نقشه گوگل برای دور زدن تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه گوگل برای دور زدن تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید