نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران راه اندازی شد

به گزارش سبزوار امروز، تهران (پانا) - مدیرعامل فاوای شهرداری تهران ضمن تاکید بر اهمیت داده درهوشمندسازی شهرها، از راه اندازی نخستین مرکز زندگی هوشمند درتهران اطلاع داد.

نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود در این رویداد مجازی در ابتدا با تاکید بر اهمیت جریان داده در شهرهای هوشمند گفت: جریان داده از طریق شهروند، کسب وکارهای خصوصی و سازمان های عمومی ایجاد می گردد و در یک شهر هوشمند می توان با استفاده از این داده ها، خدمات داده محور، مدل های تازه تجاری و نوآوری فراوری کرد.

وی در ادامه با اشاره به صندلی شهرداری ها در این حوزه اضافه نمود: شهرداری ها در شهر هوشمند، باید پلتفرم ها و دسترسی های مورد احتیاج کسب وکارهای نوآور را ایجاد و با ارائه API های خود به این کسب وکارها، زمینه را برای ارائه انواع خدمات نوآورانه به شهروندان و خلق ارزش برای آنها فراهم نمایند.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند سپس با اشاره به دو فاز برنامه ریزی و توسعه پلتفرمی برای هوشمندسازی تهران گفت: سه سال گذشته اقدام های زیادی در حوزه تهران هوشمند و نوآوری در پایتخت اجرا شده است. در شورای راهبردی و مرکز تهران هوشمند، سیاستگذاری متمرکز در راستا حرکت به سمت شهر هوشمند در شهرداری تهران را انجام داده ایم و به سوی اجرای انواع پروژه های هوشمندسازی قدم برداشتیم که بسیاری از این پروژه ها به مرحله اجرا و عملیاتی وارد شده و اکنون مورد استفاده شهروندان است.

فرجود با اشاره به پروژه های برنامه تهران هوشمند مانند مراکز نوآوری، پارک هوشمند حاشیه ای، API، اپلیکیشن دوچرخه و راه اندازی نخستین فن بازار تخصصی شهر هوشمند، در زمینه برنامه های پیش رو گفت: قصد داریم بزودی نخستین مرکز زندگی هوشمند (Living Lab) را در تهران راه اندازی و همچنین در سال آینده چند پروژه مبتنی بر اینترنت اشیا را در جهت مدیریت بهینه منابع و حفاظت از محیط شهری اجرا خواهیم کرد.

وی توضیح داد: توجه و مشارکت انواع ذی نفعان شهر هوشمند به ویژه شهروندان و بخش خصوصی، داده محور بودن و پایداری شهری از جمله اهداف کلیدی برنامه تهران هوشمند است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه به همکاری گسترده با دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: بر اساس احتیاجهای مدیریت شهری پروژه های فراوانی در نتیجه این همکاری ها، در حوزه هایی مثل تحلیل داده، هوش مصنوعی، متن کاوی، پیش بینی آلودگی هوا و... با حضور بیش از 100 نفر از استادان و دانشجویان اجرا شده و یک نمونه پیروز از ارتباط دانشگاه با شهرداری بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1861

به "نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید