نبود نگاه حرفه ای به روابط عمومی ها مسئله ای اساسی است

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، مرتضی بهنام شامگاه دوشنبه در نشست انجمن های روابط عمومی کشور و گرامی داشت پدر روابط عمومی، مرحوم مطهری نژاد به میزبانی کانون پرورش فکری استان سمنان، ضمن اشاره به حرفه ای گری درزمینهٔ روابط عمومی ها، بیان نمود: فقدان نگاه حرفه ای و صندلی سازمانی به روابط عمومی ها آسیب هایی را به دنبال دارد که کم کردن و تقلیل صندلی روابط عمومی ها یکی از مسائل این امر است.

نبود نگاه حرفه ای به روابط عمومی ها مسئله ای اساسی است

وی بابیان اینکه اهمیت صندلی روابط عمومی و نگاه بالادستی ها به روابط عمومی دیگر مقوله ای است که باید به آن نگاه ویژه ای کنیم، اضافه نمود: این نگاه مبتنی بر صندلی حرفه ای می تواند به عملکرد روابط عمومی ها یاری شایانی کند که امیدواریم در استان های کشور شاهد حاکم شدن این نگاه باشیم.

ضرورت شفافیت در کار روابط عمومی ها

عضو هیئت مدیره روابط عمومی های کشور بابیان اینکه یک مدیر روابط عمومی می بایست در دو بعد درونی و بیرونی شخصیت خود را بروز دهد، گفت: از بعد شخصی یک مدیر توانمند روابط عمومی می بایست توانمندی های شخصی، علمی، تجربی و ... که به فلسفه مدیریت و فن، بازمی گردد را داشته باشد.

بهنام گفت: اشراف کامل به مقوله علم و فن کار اگر وجود نداشته باشد قطعاً مسائلی را در حوزه رسالت های یک روابط عمومی به وجود می آورد که باید از آن ها پرهیز کرد.

وی درباره بعد زندگی بیرونی یک مدیر روابط عمومی و تأثیر آن نیز بر جامعه، اضافه نمود: همان طور که در زندگی سیاسی مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد نیز دیده می گردد عدم کارکرد و توانایی روابط عمومی ها در مدیریت افکار عمومی، مقوله ای بسیار مهم محسوب می گردد، چراکه افکار عمومی برای یک سازمان و یک جامعه بسیار مهم است.

عضو هیئت مدیره روابط عمومی های کشور با طرح این پرسش که چگونه طی ماه های اخیر، جامعه بر اثر نبود شفافیت و پاسخگویی از سوی مسئولان، جامعه را به مطالبه گری رسانده اند؟، تاکید نمود: جامعه ای که در این مرحله باشد، کار را برای مدیریت سخت می نماید لذا اگر به اصل شفافیت و کارکردهای آن در جامعه که از اصول روابط عمومی ها است، تاکید بیشتری می شد، شاید بسیاری از این مسائل پدید نمی آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 208

به "نبود نگاه حرفه ای به روابط عمومی ها مسئله ای اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود نگاه حرفه ای به روابط عمومی ها مسئله ای اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید