عجایب طبیعی در آسیا

به گزارش سبزوار امروز، آسیا منطقه‌ای عظیم از سیاره ما را پوشش می‌دهد . بسیاری از عجایب طبیعی در اینجا - از بلندترین کوه در جهان تا سواحل sunniest در مالدیو ( Maldives ) یافت می‌شوند . ما ده شگفتی طبیعی زیبا را انتخاب کرده‌ایم که شما باید آن را یک‌بار در طول زندگی خود در نظر بگیرید .

عجایب طبیعی در آسیا

10. زنده کردن پل‌ها در Cherrapunji هند
در شمال شرقی کشور جنگل‌های بارانی با شکوه وجود دارند که به عنوان ثروتمندترین گونه‌های زیستی در آسیا در نظر گرفته می‌شوند . گیاهان منحصر به فرد و منحصر به فرد در اینجا رشد می‌کنند ، مانند ficus Elastica ، که افراد محلی را قادر می‌سازد تا پل‌های زنده را از ریشه خود بسازند ! ظاهرا ً این روش اجتناب‌ناپذیر است : منطقه مکانی است که روی زمین قرار دارد و پل‌های چوبی به سادگی نابود می‌شوند . اگرچه می‌تواند از 10 تا 15 سال طول بکشد تا یک پل زنده بسازد ، سنت برای بیش از 500 سال وجود دارد .
چرا به آنجا بروی ؟
درخت روت بریجز جاذبه توریستی مورد علاقه در روستای Cherrapunji و Nongriat است . همچنین Meghalaya یک مقصد گردشگری محبوب به خاطر مناظر متنوع آن برخلاف جاه‌ای دیگر هند است .
9. دره گل‌ها ، Uttarakhand ، هند
سایت میراث جهانی در ماه اوت و سپتامبر اوج می‌گیرد . اگر Namaqualand به سر راه شما نباشد ، این زیباترین میدان flowery در دنیا است ! این دره در رشته‌کوه هیمالیا نیز برای گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارد . نزدیک‌ترین شهر Joshimath است : از اینجا جاده منتهی به دره می‌شود . اما همچنین کفش‌های پیاده‌روی خود را آماده کنید چون نیاز به پیاده‌روی زیاد دارد .
چرا به آنجا بروی ؟
بازدیدکنندگان باید مجوز از اداره جنگل دریافت کنند . با این حال ، قطعا ً ارزش بازدید از این سایت را دارد ، چون ممکن است و رنگارنگ باشد که تا به حال دیده‌اید !
8. دریاچه چو چانگ ، نپال
دریاچه اصلی که بخشی از سیستم دریاچه‌های Gokyo است در امتداد پارک ملی Sagarmatha پراکنده شده‌است . این یخچال به دریاچه‌ها در محیط کوهستانی پیچیده تبدیل‌شده و از سوی هندوها و بودایی‌ها اهمیت مذهبی دارد .
چرا به آنجا بروی ؟
در ماه اوت ، زمانی که زائران در طی جشنواره Janai Purnima در دریاچه آب‌تنی می‌کنند ، به آنجا بروید .
7. Kelimutu ، مانی ، جزیره فلورس ، اندونزی
کوه آتشفشانی دارای سه دهانه آتشفشانی شگفت‌انگیز از رنگ‌های مختلف است . آب دریاچه‌ها قرمز ، سبز یا آبی است . با این حال ، به علت دود ناشی از آتشفشان ، تغییر می‌کند و باعث واکنش‌های شیمیایی می‌شود.
چرا به آنجا بروی ؟
مردم محلی بر این باورند که دریاچه‌ها محل استراحت اجدادشان هستند . مطابق با سنت آن‌ها ، رنگ آبی مطابق با حالات روحی است . انسان هرگز نمی‌تواند رنگ دریاچه را پیش‌بینی کند ، چون گاهی اوقات آن‌ها سفید و سیاه می‌شوند .
6. Ban Gioc ، چین ، ویتنام
این آبشار تماشایی مرز میان دو کشور را نشان می‌دهد . در اصل دو آبشار به چندین سطح کوچک‌تر تقسیم می‌شوند چون صخره‌ها ، که آن‌ها را جدا می‌کنند . آن چهارمین آبشار بزرگ پس از Iguazu ، ویکتوریا و آبشار نیاگارا است که مرز ملی دارند .
چرا به آنجا بروی ؟
بسیاری از گونه‌های گیاهی بومی نیز در این محیط شگفت‌انگیز یافت می‌شوند . آبشار دوتایی به بهترین شکل از طرف ویتنامی تحسین می‌شود ، اما از طرف چین نیز می‌توان به آن دست یافت .
5. Huanglong ، چین
این مکان خوش‌منظره به معنای " اژدهای زرد در چین " است . در محدوده کوهستانی Minshan ، Huanglong به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است . در میان عجایب طبیعی گوناگون ، استخرهای terraced رنگی در میان شناخته‌شده‌ترین و picturesque نقاط اینجا قرار دارند . ذخیره طبیعت همچنین شامل معابد و مجسمه‌های بودا می‌باشد که در پارک پراکنده شده‌اند .
چرا به آنجا بروی ؟
علاوه بر جنگل‌ها ، آبشارها ، چشمه‌های آب‌گرم و کوه‌ها ، Huanglong خانه‌ای برای گونه‌های در معرض خطر Panda پاندا و Sichuan snub ، میمون پوزه دار ، است .
4. کوه اورست ، هیمالیا
اورست در مرز نپال ، تبت و Chine اورست بلندترین کوه روی زمین است . دامنه هیمالیا به خودی خود مناظر شگفت انگیزی، دریاچه‌های کوهستانی ، سواری‌های دیدنی و فرصت‌های مناسب برای صعود فراهم می‌کند .
چرا به آنجا بروی ؟
تنها افراد حرفه‌ای از کوه بالا می‌روند و این چالش زندگی است . با این وجود ، هر کس می‌تواند راه زیادی برای افزایش یا صعود پیدا کند .
مالدیو
گروه‌هایی از جزایر در اقیانوس هند یک شگفتی طبیعی واقعی در حق خود هستند . سواحل شنی نرم و ماسه‌ای ، آب گرم شفاف و زندگی دریایی غنی ، آن را به بهترین مقصد تعطیلات جهان تبدیل کرده‌است .
چرا به آنجا بروی ؟
علاوه بر طبیعت شگفت‌انگیز ، resorts متعددی وجود دارند که سفر شما به مالدیو را حقیقتا ً فراموش‌نشدنی خواهند کرد .
2. غار Doong ، فونگ Nha ، پارک ملی ، ویتنام
بزرگ‌ترین غار در دنیا به قدری عمیق است که می‌تواند ساختمان 40 طبقه را تشکیل دهد ! این غار دارای یک جنگل و رودخانه‌ای در آن است . غار باشکوه کشف شد و تنها در سال 2010 کشف شد . در جنگل ، به نام باغ توسط ، میمون‌ها و روباه‌ها پرواز می‌کنند . یک دنیای زیرزمینی واقعی در اینجا پیدا شده‌است !
چرا به آنجا بروی ؟
یکی از مکان‌ها روی زمین . pearls که توسط پسر Doong غنی است ، کریستال‌های کلسیت است که در طول قرن‌ها شکل گرفته‌اند . 300 میلیون سال از فسیل‌ها در اینجا یافت می‌شوند . گونه‌های جدید گیاهان در اطراف رودخانه و آبشار کشف شدند .

انتشار: 11 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 40

به "عجایب طبیعی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب طبیعی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید