سیستم حمل و نقل در ایتالیا

به گزارش سبزوار امروز، در ایتالیا با چه وسیله ای بگردیم؟

با مطالعه این مطلب، می توانید بهترین راه برای گردش در شبه جزیره ایتالیا را پیدا کنید. مسیرهای زیادی برای گردش در ایتالیا وجود دارند، در اینجا با خبرنگاران همراه باشید تا چند نکته در مورد انواع روش های ایاب و ذهاب در این کشور را ذکر کنیم و به شما بگوییم چطور می توانید از آنها استفاده نمایید، خواندن این مطلب برای سفر به ایتالیا بسیار به کارتان خواهد آمد.

سیستم حمل و نقل در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

سفر در ایتالیا با قطار

قطارهای ایتالیا معمولاً ارزان قیمت هستند. اما متاسفانه قطارهای مربوط به مسیرهای اصلی و مخصوصاً قطارهای محلی بسیار شلوغ هستند. از آنجا که کارگران زیرخط فقر با استفاده از یارانه از قطارها استفاده می کنند، روزهای یکشنبه، قطارهای کمتری تردد می کنند. از سوی دیگر، قطارها شما را درست به مراکز شهری می برند. البته برخی استثنائات هم وجود دارند و آنها عبارتند از نواحی قسمت پایین شهر که قطارها نمی توانند از سراشیبی های تند آنها بالا بروند و خود را به مراکز عمده برسانند. در چنین مواردی، می توان برای رسیدن از یک ایستگاه قطار به ایستگاه بعدی، از اتوبوس استفاده کرد، در نظر داشته باشید که قطارهای تندرو، گران قیمت هستند.

سفر در ایتالیا با خودرو

اگر سفر به ایتالیا آنقدر ارزان قیمت است که به راحتی می توان در آن به گردش پرداخت، پس چرا برخی از مردم با خودرو به این سو و آن سو می روند؟ خوب، خیلی از مناطق در ایتالیا هستند که اصلا ایستگاه راه آهن ندارند. البته بنزین در ایتالیا گران است. پس تا آنجا که می توانید به صرفه جویی در پول تان بپردازید. می توانید یک خودروی دیزلی اجاره کنید؛ اگرچه قیمت سوخت دیزل هم رو به افزایش و تقریبا در حال برابر شدن با قیمت بنزین است. اگر تصمیم دارید مدت زمان زیادی در ایتالیا اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما اجاره خودرو از موسسه است. در این صورت یک اتومبیل کاملاً جدید، همراه با بیمه در اختیار خواهید داشت. در این صورت دیگر لازم نیست پول زیادی برای تاکسی بپردازید. این شرکت اعتبار زیادی در خصوص اجاره ماشین در ایتالیا دارد و قیمت هایش هم مناسب هستند. این در حالی است که شاهد هستیم سایر شرکت های کرایه اتومبیل هزینه های سرسام آوری بابت خدمات نامطلوب خود طلب می کنند.

احتمالاً از سیستم جاده ای ایتالیا با نام آتسترادا که عوارض گران قیمتی هم دارند، استفاده می کنید. ما نقشه و اطلاعاتی داریم که به شما یاری می کنند با نقشه تعاملی آتسترادا تجربه خوبی برای سفر در این کشور داشته باشید. اگر هرگز با آتسترادا تراکنشی یا معامله ای نداشته اید، شاید مایل باشید این ویدیوی کوتاه را تماشا کنید مطمئناً جاده های با محدودیت سرعت بهتر هستند؛ اما جاده هایی از این نوع مانند بل پائز حتی سختگیری های بیشتری هم اعمال نموده است؛ چرا که ایتالیایی ها به رانندگی زیگزاگی معروف هستند!

اتوبوس ها در ایتالیا

آیا می توان در ایتالیا با اتوبوس به گردش پرداخت؟ پاسخ مثبت است و شرکت های تعاونی نیز وجود دارند که برای مسافت های دوردست، اتوبوس دارند. با این وجود، در ایتالیا هیچ شبکه ملی اتوبوس وجود ندارد. در روستاهای کوچک و نواحی حاشیه ای، تقریبا همواره اتوبوس های محلی تردد می کنند و شما را به شهرهای بزرگ تر می رسانند تا بتوانید از خدماتی که در شهرهای کوچک خبری از آنها نیست، بهره مند شوید. اما برنامه زمان بندی محدود این اتوبوس ها، بیشتر برای افراد محلی مناسب است تا برای مسافران. می توان گفت قطار بهترین گزینه برای حمل و نقل در ایتالیا است. اما مکان هایی در ایتالیا همچون سیسیل، محل تردد اتوبوس هایی همچون خطوط سایس اتولاینی هستند. خط سیتابوس نیز به چندین منطقه سرویس دهی می نماید و در خصوص ایستگاه ها و خطوط آن، دارای یک انجمن پرسش و پاسخ به زبان انگلیسی نیز هست.

سفر در ایتالیا با هواپیما

برای مسافرت هوایی، خطوط هوایی کم هزینه ای در ایتالیا وجود دارند. البته برای مسافت های کوتاه که می توان برای مثال با قطار در عرض 30 دقیقه به مقصد رسید، استفاده از هواپیما به صرفه نیست. اما اگر قصد دارید از ونیز به سیسیل بروید یا از رم به ساردینیا، بهتر است از هواپیما بهره ببرید؛ چون احتمالاً استفاده از وسیله های نقلیه کندتر، برایتان گران تر تمام خواهد شد.

نکاتی در خصوص ایاب و ذهاب

نوعی خودروی کابلی معلق در ایتالیا وجود دارد که شما را تا ارتفاع زیادی بالا می برد و در زبان ایتالیایی فونیویا نامیده می گردد. اگر این خودرو روی ریل قرار داشته باشد و شما را به ارتفاعات ببرد، فونیکولار نامیده می گردد. اورویتو یک فونیکولار دارد که شما را تا مرکز شهر هم می برد. فونیویا شما را به پناهگاه بانوی مونتالگرو مربوط به سال 1559 واقع در بخش کوهستانی راپالو هم می برد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 798

به "سیستم حمل و نقل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم حمل و نقل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید