سفر به آمستردام هلند از نگاه فیلم The Fault in Our Stars

به گزارش سبزوار امروز، سینما در قالب داستانهایی تصاویری را به نمایش میگذراد که گاه گویای همه حقایق لازم است، فیلم ستارگان کم‌فروغ ما (The Fault in Our Stars) هم قصه ای را در مورد سفر به آمستردام هلند روایت می‌کند که بهتر از تیزر تبلیغاتی ای از آب درآمده است.

سفر به آمستردام هلند از نگاه فیلم The Fault in Our Stars

اگر فیلم ستارگان کم‌فروغ ما (The Fault in Our Stars) را دیده‌ باشید، حتما با تصاویر آشنایی از آمستردام روبرو شده‌اید. ماجرای روزهای پر چالش قهرمان سرطانی فیلم، هیزل، که آرزویش ملاقات با نویسنده محبوبش در آمستردام است؛ پر از تصاویر دیدنی و کارت پستالی از آمستردام همیشه زیبا. با تماشای فیلم، ماجرای قهرمانان قصه را دنبال می‌کنیم و در خلال قصه با آمستردام شگفت‌انگیز از زاویه‌ای دیگر آشنا می‌شویم انگار سفری به تور هلند داشته ایم. در ادامه به بعضی از لوکیشن‌های این فیلم سر می‌زنیم:

خانه پیتر ون‌هوتن

اینجا بهانه اصلی سفر هیزل به آمستردام است. خانه آجری نویسنده محبوب در یک محله بی‌سر و صدا در نزدیکی‌های Vondelpark دوست‌داشتنی است؛ شبیه خانه خیلی از نویسنده‌ها در همه جای دنیا.

موزه ریجکس

ورودی سرپوشیده موزه معروف آمستردام، تونلی است که به پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران این امکان را می‌دهد تا به انتخاب خودشان از میانه ساختمان طلاکاری‌شده بگذرند. تونل، صرف‌نظر از فضای بی‌نظیر موزه، دیدنی است.در فیلم، هیزل و آگوستوس در میانه تونل قدم می‌زنند و با نوازندگان پرجنب و جوشی برخورد می‌کنند که آوای موسیقی سر داده‌اند. حضور موزیسین‌های خیابانی در این منطقه از شهر، زیاد رایج نیست. بیشتر نوازندگان را در نزدیکی‌های واندل پارک و زیر پل اصلی شهر می‌توانید پیدا کنید اما وقتی پای درام سینمایی در میان باشد، کمی قانون‌شکنی، خیلی به چشم نمی‌آید.

خانه آنه فرانک

جذاب‌ترین مقصد توریستی برای مسافران آمستردام همینجا است. خانه-موزه دخترک یهودی که در جنگ جهانی دوم از ترس دستگیری و اذیت و آزار توسط نازی‌ها به همراه خانواده‌اش در پشت قفسه کتاب‌ها و در اتاق زیر شیروانی ساختمان زندگی می‌کرد. در میان اتاق‌ها می‌توانید روح دخترکی با آرزوی نویسندگی را پیدا کنید؛ دخترکی که بخاطر حفظ جان، بهترین سال‌های زندگی‌اش را در مخفیگاهی کوچک گذراند و دست آخر از کشتار نازی‌ها جان سالم به در نبرد.فرقی نمی‌کند کاراکتر توی قصه باشید یا مسافر معمولی؛ خانه آنه فرانک برای همه دیدنی است. آنها که فیلم را دیده‌اند حتما صحنه تلاش‌های هیزل برای بالا رفتن از پله‌ها را به خاطر می‌آورند.

نیمکت معروف ستارگان کم‌فروغ ما

اینجا همان جایی است که آگوستوس خبر بزرگش را با هیزل در میان می‌گذارد. یکی از رمانتیک‌ترین صحنه‌های فیلم روی نیمکتی واقع در تقاطع دو کانال معروف آمستردام (Herengracht و Leidsegracht) اتفاق می‌افتد. نیمکتی که با اکران فیلم به شکل عجیبی ناپدید و دوباره پدیدار شد. ظاهرش شبیه همه نیمکت‌های شهر است اما طرفداران این فیلم تین‌ایجری سانتی‌مانتال با یادآوری صحنه‌های فیلم، روی آن می‌نشینند و لحظه‌های رمانتیک‌شان را شبیه به فیلم‌ها بازسازی می‌کنند.

انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 416

به "سفر به آمستردام هلند از نگاه فیلم The Fault in Our Stars" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمستردام هلند از نگاه فیلم The Fault in Our Stars" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمستردام هلند از نگاه فیلم The Fault in Our Stars"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید