رگبار و رعد و برق در استان تهران ، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها

به گزارش سبزوار امروز، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و خطر برخورد صاعقه در این استان هشدار داد.

رگبار و رعد و برق در استان تهران ، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها

به گزارش خبرنگاران، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ با اشاره به رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب آورده است: از بعد از ظهر امروز (31 مرداد ماه) تا فردا (اول شهریورماه) وقوع رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه بعد از ظهر امروز در بخش های شمالی استان تهران به ویژه ارتفاعات فیروزکوه، آبعلی، دماوند، لواسان، پردیس و شمیرانات پیش بینی می گردد.

در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، خطر برخورد صاعقه و در منطقه ها مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد و اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و منطقه ها مرتفع و پرهیز از انجام فعالیت های کوهنوردی توصیه می نماید.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2142

به "رگبار و رعد و برق در استان تهران ، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد و برق در استان تهران ، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید