آشنایی با رودخانه چائوپرایا بانکوک

به گزارش سبزوار امروز، رودخانه چائوپرایا یکی از جاذبه‌های مهم توریستی این کشور در تور تایلند است. چائوپرایا، رودخانه ی بزرگی می‌باشد که از وسط پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک عبور می‌کند.

آشنایی با رودخانه چائوپرایا بانکوک

بانکوک شهری زیبا است در کشور تایلند که با وجود زیبایی های که دارد و انواع جاذبه های گردشگری که در خود جای داده مقصد بسیاری از توریستها و مسافران تور تایلند می باشد. رودخانه چائوپرایا بانکوک یکی از جاذبه‌های تور تایلند است که یک جاذبه تاریخی به شمار می‌رود.

چائوپرایا، رودخانه ی بزرگی است که از وسط پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک عبور می کند و به خلیج تایلند می ریزد. در رسانه های انگلیسی زبان تایلند این رودخانه معمولاً به نام رودخانه ی پادشاه هان ترجمه می شود. مانند همه ی رودخانه های شهری دیگر، تاریخ رودخانه چائوپرایا نیز با تاریخ شهری که از آن عبور می کند در هم آمیخته‌اند. ساکنان اولیه حاشیه ی این رودخانه را به خاطر ماهی های فراوان و خاک حاصلخیز برای سکونت انتخاب می کردند. بعد از آن پادشاه Taksin پایتخت جدید خود را در قسمت‌های غربی این رودخانه بنا کرد که امروزه با نام Thonburi شناخته شده است. در سال 1982 میلادی، پادشاه Rama اول، قسمت های شرقی این رودخانه را مساعد تر دانشت و شهر بانکوک در آنجا بنا شد.

این رودخانه علاوه بر سابقه ی تاریخی که دارد، در حال حاضر روزانه میزبان 50 هزار نفر می‌باشد که از این رودخانه استفاده می کنند. در مسیر این رودخانه هتل، معبد ، کلیسا و ساختمان هایی با معماری قرن 19 ام اروپایی وجود دارد که سفر بر روی این رودخانه را در تور تایلند جذاب کرده‌اند.

انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 409

به "آشنایی با رودخانه چائوپرایا بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رودخانه چائوپرایا بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید