رسوایی دیگری برای اروپا؛ یونان از درمان بچه ها بیمار پناهجو خودداری می نماید

به گزارش سبزوار امروز، در حالی که بسیاری از پناهجویان و بویژه بچه ها در جزایر یونان بیمار بوده و احتیاج به مراقبت های پزشکی ویژه دارند، اما آتن از دسترسی آن ها به این امکانات پزشکی خودداری می نماید.

رسوایی دیگری برای اروپا؛ یونان از درمان بچه ها بیمار پناهجو خودداری می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور تفریحی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی کوریر در گزارشی نوشت: یونان از درمان بچه ها بیمار پناهجو خودداری می نماید.

آتن دسترسی حدود 55 هزار پناهنده به مراقبت های پزشکی که در بین آن ها بچه ها خردسال بیمار هم وجود دارد را قطع نموده است.

در این گزارش آمده است: کسی که تصمیم پناهندگی در یونان ندارد باید در جزایر اژه بماند و کسی که هیچ سند معتبری درباره شرایط خود در این جزایر که اعتبار وی را نشان می دهد ندارد هیچ گونه مراقبت پزشکی دریافت نمی نماید.

بر اساس این گزارش، دولت یونان در تابستان گذشته در مجموع دسترسی 55 هزار پناهجو به مراقبت های پزشکی را قطع نموده است. این اقدام دولت یونان به ویژه برای بچه ها شرایط فاجعه باری را ایجاد نموده است.

هاید وخت هماهنگ نماینده پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز در یونان در این باره گفته است که ما بچه ها زیادی را می بینیم که از بیماری هایی مانند دیابت، آسم و بیماری های قلبی رنج می برند. به دلیل اردوگاه های پر ازدحام و شلوغ آن ها غالبا در چادرها و در شرایط فاجعه بار و غیر بهداشتی بدون دسترسی به مراقبت های پزشکی و دارو زندگی می نمایند.

آمارها و ارقام نشان دهنده اوضاع است، بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل در اردوگاه موریا که یکی از بزرگترین اردوگاه های با شرایط بد در جزیره لسبوس یونان است حدود 19 هزار پناهنده زندگی می نمایند که حدود 40 درصد آن ها بچه ها هستند.

بر اساس اطلاعات سازمان پزشکان بدون مرز، صدها تن از این پناهجویان بیمار هستند و به درمان های خاص احتیاج دارند اما آن ها از این جزایر به یونان منتقل نمی شوند.

هاید وخت در این باره می گوید که امتناع دولت یونان برای یافتن یک راه چاره سریع برای این بچه ها بسیار ظالمانه است. این رویکرد دولت یونان می تواند عواقب طولانی مدت برای این بیماران داشته و حتی منجر به مرگ آن ها گردد. به گفته وی تنها در اردوگاه موریا طی چند ماه گذشته 3 کودک جان خود را از دست داده اند.

شرایط بچه ها بیمار پناهنده در جزایر یونان تنها یک قطعه از پازل یک درام بزرگ است که مدتهاست در دریای مدیترانه رخ می دهد و هیچ پایانی هم برای آن پیش بینی نمی گردد.

ادارات یونان در حال آنالیز درخواست پناهندگی حدود 80 هزار پناهجو هستند که به دلیل کمبود پول این پرونده ها به کندی پیش می رود. در حال حاضر در جزایر یونان حدود 40 هزار پناهنده سرگردان هستند و این در حالی است که این جزایر تنها ظرفیت کمتر از 10 هزار نفر را دارد. همچنین 400 نوجوان بدون همراه هم در بین این پناهندگان وجود دارند. دیگر کشورهای اروپایی هم از پذیرش این پناهجویان و به ویژه نوجوانان بدون همراه خودداری می نمایند.

در چنین شرایطی دولت یونان هم اقدامات خود علیه پناهندگان را تشدید می نماید.

دولت یونان تصمیم دارد برای جلوگیری از هجوم پناهندگان از ترکیه به جزایر یونان از موانع شناور استفاده کند.

بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود پناهندگان به کشورهایشان از دیوار و یا حصار استفاده می نمایند و تا به حال حصار آبی برای مقابله با این مسئله مورد استفاده قرار نگرفته و یونان می خواهد برای اولین بار از این راه چاره برای مقابله با هجوم پناهندگان استفاده کند.

وزارت دفاع یونان آگهی مناقصه ای را برای ساخت مکانیسم هایی محصورنماینده در دریای اژه منتشر نموده که قرار است از آنها در شرایط اضطراری برای مقابله با ورود پناهجویانی که از ترکیه به این کشور می آیند استفاده گردد.

این مکانیسم بازدارنده قرار است موانع یا تورهایی به طول حدود سه کیلومتر باشد که توسط ارتش یونان در محل نصب می شوند.

به گفته مقامات یونان این سیستم ها نیم متر از سطح آب بالاتر قرار گرفته و به چراغ های چشمک زن مجهز خواهند بود. برآورد شده که هزینه این پروژه بالغ بر نیم میلیون یورو خواهد بود. جزئیات بیشتری در مورد پروژه مزبور منتشر نشده است.

البته هنوز در این باره تردید وجود دارد که آیا این حصارهای دریایی مد نظر دولت یونان می توانند جلوی دسترسی پناهندگان و قاچاقچیان به سواحل یونان را بگیرند.

علاوه بر این دولت یونان می خواهد در ماه های آینده 1200 پلیس مرزی جدید را برای کنترل ورود پناهجویان از ترکیه به کار بگیرد. خبرگزاری نیمه رسمی ANA-MPA با استناد به وزارت محافظت از حقوق شهروندی، از صادر شدن آگهی استخدام 400 تن از این مأموران خبر داده است.

بر اساس همین گزارش مأموریت این 400 مرزبان قرار است تنها بر نوار مرزی ترکیه و یونان در طول رودخانه ماریتسا محدود باشد.

یونان در میان کشورهای اروپایی با ورود بیشترین شمار پناهجویان در سال گذشته میلادی (2019) روبرو بود. به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ( UNHCR )، شمار پناهجویانی که در سال 2019 از ترکیه به یونان آمدند، به شکل چشمگیری افزایش داشته است.

در حالی که در سال 2018 دست کم 50 هزار و 500 پناهجو از ترکیه وارد یونان شده بودند، شمار این افراد که در سال 2019 به شکل غیرقانونی از همین راه وارد این کشور شدند به بیش از 74 هزار و 600 نفر رسید.

دولت محافظه کار یونان که حدود یک سال است سر کار است وعده داده که بحران پناهندگان در این کشور را حل نماید. در اوایل امسال میلادی هم قواعد پناهندگی سختگیرانه ای از طرف دولت جدید یونان وضع شد و نظارت های مرزی تقویت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1065

به "رسوایی دیگری برای اروپا؛ یونان از درمان بچه ها بیمار پناهجو خودداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی دیگری برای اروپا؛ یونان از درمان بچه ها بیمار پناهجو خودداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید