شرایط مورد نیاز دریافت ویزای ایتالیا

به گزارش سبزوار امروز، ایتالیا که رسما به جمهوری ایتالیایی نیز شناخته می شود، کشوری که در جنوب اروپا واقع شده است؛ ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که تعداد و تنوع جاذبه های دیدنی آن سبب شده عنوان موزه ای پهناور را به خود بگیرد. از همین رو گردشگران زیادی قصد سفر به این کشور را دارند. همانطور که می دانید برای سفر به هر کشوری باید در ابتدا قوانین مربوط به آن کشور را رعایت فرمایید، برای این منظور کشورها قوانینی را تحت عنوان ویزا ترتیب داده اند که با اخذ آن افرادی که قصد سفر دارند اجازه ورود به مرزهای آن کشور را نیز پیدا می کنند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره شرایط دریافت ویزای ایتالیا صحبت کنیم؛ در صورتی که قصد سفر به سمت این کشور را دارید با ما در ادامه همراه باشید.

شرایط مورد نیاز دریافت ویزای ایتالیا

لازم به ذکر است که بگوییم تور ایتالیا جز کشورهای حوزه شینگن است که سفر به آن مستلزم دریافت ویزا از سفارت این کشور در تهران می باشد. در این رابطه، شینگن پیمانی است که به موجب آن تعدادی از کشورهای اروپایی دارای مرزی واحد هستند و شهروندان خارج از این پیمان جهت سفر و اقامت ملزم به اخذ ویزای شینگن هستند.

انواع ویزاهای ایتالیا

  • ویزای تجاری
  • ویزای پزشکی
  • ویزای فرهنگی - ورزشی
  • ویزای مقام های رسمی
  • ویزای تحصیلی - تحقیقاتی
  • ویزای افرادی که دارای همسر شهروند ایتالیا هستند
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای بچه ها زیر سن قانونی

ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا

برای اخذ ویزای کوتاه مدت ایتالیا که از آن با نام روادید متحدالشکل کوتاه مدت یاد می شود حداکثر 90 روزه است و در یک بازه زمانی 180 روزه جهت سفر به حوزه شینگن برای فرد متقاضی صادر می شود. البته لازم به ذکر است که در این ویزا ذکر می شود که فرد باید تنها قصد سفر به ایتالیا را داشته باشد.

ویزای توریستی (شینگن)

به منظور دریافت ویزای توریستی ایتالیا می بایست به سفارت این کشور مراجعه کنید و هدفتان از سفر به ایتالیا به منظور سفر را نیز بیان نمایید. مدت زمان اعتبار این ویزا سه ماهه است.

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

تمامی افرادی که درخواست ویزای ایتالیا را دارند باید برای تعیین وقت اقدام نمایند. تعیین وقت سفارت ایتالیا به دو روش امکان پذیر است (هر دو روش به صورت آنلاین انجام می شود)؛

شما به منظور درخواست ویزا به صورت آنلاین می بایست از طریق سایت کارگزاری سفارت ایتالیا اقدام نمایید، سپس از طریق این سیستم یک برگه تاییدیه جهت قرار ملاقات و فهرست مدارک به ایمیل شما ارسال می شود و فرد متقاضی باید در هنگام مراجعه تأییدیه، رسید پرداخت و مدارک مورد نیاز را همراه فرم تقاضا به همراه داشته باشد.

از طریق سیستم نوبت دهی سفارت ایتالیا متقاضیانی که از این کانال برای دریافت نوبت استفاده کرده اند باید جهت تحویل مدارک خود به دفتر کنسولی سفارت که در بلوار آفریقا قرار دارد نیز مراجعه کنند.

در مرحله بعد نیز متقاضی باید در موعد مقرر به همراه مدارک درخواستی جهت ارائه اطلاعات بیومتریک و… مراجعه کند.

مدارک لازم برای ویزای توریستی ایتالیا

  • فرم درخواست روادید شینگن
  • 2 عکس 4×3
  • گذرنامه با دست کم دو برگ سفید و با حداقل سه ماه اعتبار از تاریخی که متقاضی قصد ترک حوزه شینگن را دارد.
  • یک فرم دعوتنامه کامل پر شده (در صورتی که متقاضی توسط یک شهروند ایتالیایی یا خارجی که اقامت قانونی در ایتالیا دارد، دعوت شود) فرد دعوت کننده باید نمونه دعوتنامه را بصورت کامل پر کرده و تصویر یکی از مدارک شناسایی ذیل را نیز به آن ضمیمه نماید:

شهروندان ایتالیایی: گذرنامه یا شناسنامه معتبر

شهروندان خارجی مقیم ایتالیا: اجازه اقامت با اعتبار حداقل یکماه از تاریخ خاتمه روادید درخواستی

  • اصل و تصویر شناسنامه معتبر متقاضی به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

الف) مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت ها: آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تاسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنانچه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی باید یک روزنامه رسمی جدید (با تاریخ زیر سه سال) نیز مبنی بر تغییرات احتمالی انجام پذیرفته در خصوص تاسیس شرکت یا یک گواهی از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت با وجود عدم ثبت تغییرات، ارائه کند.

ب) مشاغل آزاد: پروانه کسب معتبر صادره از اداره مربوطه در شهر محل اقامت یا کارت بازگانی معتبر.

ج) مشاغل وابسته و کارمندان دولتی: لیست پرداختی شش ماهه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه، یا معرفی نامه ای از سوی شرکت مربوطه مبنی بر تایید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن مشخص نمودن سمت شغلی وی.

  • اصل و تصویر مدارک مالی، موید امکانات لازم جهت تامین مالی فرد به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

که شامل پرینت گردش سه ماه آخر حساب های جاری، کارت های اعتباری بین المللی شخصی، ضمانت نامه بانکی و چنانچه صاحب ملکی هستید سند مربوطه را به کنسولگری باید ارائه دهید.

  • اصل و تصویر بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش حداقل 30,000 یورو که کل دوره اقامت متقاضی را در حوزه شنگن پوشش دهد.
  • اصل و تصویر بلیط هواپیما
  • اصل و تصویر رزرو هتل
  • تصویر صفحه اول گذرنامه و روادیدهای گذشته

کنسولگری این اختیار را دارد که در صورت نیاز به بررسی بیشتر و بهتر، مدارک دیگری را نیز از متقاضی درخواست کند.

توجه!

لازم به ذکر است که بگوییم، کلیه مدارک لازم برای اخذ روادید می بایست به صورت کاغذی آماده شوند و توسط فرد متقاضی به فردی که متصدی باجه است در هنگام ارائه درخواست نیز تحویل داده شود.

حتما توجه داشته باشید که هیچ یک از مدارکی که در هنگام ارسال درخواست تعیین وقت به صورت الکترونیکی و در ضمیمه ایمیل به کنسولگری ارسال شود. بنابر دلایل فنی از متقاضیان روادید توریستی باید فقط درخواست تعیین وقت را به این اداره ایمیل نموده و از ضمیمه کردن هر گونه فایل دیگیری جدا خودداری کنند.

در صورتیکه ایمیل های درخواست تعیین وقت، حاوی فایل های ضمیمه به منظور پشتیبانی درخواست به صورت ایمیلی ارسال شوند، بلافاصله و بی آنکه مورد مطالعه قرار گیرند، حذف خواهند شد.

هزینه مورد نظر برای ویزای ایتالیا

به منظور دریافت این ویزا میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید، برای بزرگسالان مبلغی برابر با 60 یورو، برای افراد 6 تا 12 سال به ازای هر نفر 35 یورو بوده و برای افراد کمتر از 6 سال هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

لازم به ذکر است که بگوییم، همسر، والدین و فرزندان شهروندان اتحادیه اروپا از پرداخت این هزینه معاف هستند.

زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

به طور معمول بررسی اولیه بر روی مدارکتان معمولا از سه هفته تا یک ماه طول می کشد و گاهی هم ممکن است پاسخ قطعی سفارت ایتالیا نسبت به درخواست متقاضی چند هفته ای هم بیشتر زمان ببرد اما در حدودی همین مدت است.

اطلاعات بخش کنسولی ایتالیا

ساعات کار: یکشنبه ها از ساعت 8 تا 13 و روزهای دوشنبه لغایت پنج شنبه از ساعت 8 تا 14 (اداره کنسولی در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است). دفتر تایید مدارک از دوشنبه لغایت پنج شنبه از ساعت 8 تا 11 آماده خدمات رسانی به مراجعان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 492

به "شرایط مورد نیاز دریافت ویزای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مورد نیاز دریافت ویزای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید