تصاویری انتزاعی: مثل خون در رگ های من

به گزارش سبزوار امروز، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: در اوایل عصر تصویرگری آناتومیک (حدود قرن 15 تا 18)، هنرمندان غالبا تصاویر و رندر هایی از اسکلت انسان در قاب ها و منظره های اجتماعی می کشیدند. این شکل از تصویرگری تاریخی بخشی از چیزی است که عکاسی به نام Jan Kriwol و یک هنرمند CGI به نام Markos Kay برای خلق یک سری عکس از سیستم گردش خون انسان در موقعیت های مختلف اجتماعی و زندگی شهری الهام گرفتند.

تصاویری انتزاعی: مثل خون در رگ های من

کریول یک اینفلوئنسر ساکن ورشو و به صحنه های اسکیت بردینگ در لهستان بسیار علاقه مند است. او در بسیاری از آثار و عکس هایی خود هنر اسکیت بورد را با رنگ ها و نور ها و توهم های خود ترکیب نموده است تا یک اثر جدید خلق کند. یک روز کریول نقاشی از سیستم گردش خون بدن یک انسان در حال کشیدن سیگار را مشاهده می نماید و این جرقه ذهنی برایش رخ می دهد که چگونه می توان این را به واقعیت تبدیل کرد.

کریول ایده خود را با چند طراح و هنرمند CGI در میان می گذارد، اما پیچیدگی های این پروژه مانع از آغاز همکاری با آن ها می گردد. انتها، یک طراح CGI در لندن به نام کی اعلام آمادگی می نماید.

هماهنگی بالای آناتومی ها با محیط

آن ها سریعا به یک نتیجه مشترک می رسند که چگونه سیستم گردش خون انسان را به صورت طبیعی و در شرایط های مختلف زندگی شهری نمایش دهند. آن ها سراغ کتاب های درسی و آناتومی می فرایند و از تصاویر آن ها الهام می گیرند. همین طور، تصاویری از سیستم گردش خون انسان از نمایشگاه Body Worlds که توسط دکتر Gunther von Hagens تهیه شده اند را به طور کامل مطالعه می نمایند.

عظیم ترین چالش در این پروژه، ساختن پیکره یک انسان با سیستم گردش خون است که طبیعی به نظر برسد و با زندگی واقعی تطابق داشته باشد. زمان زیادی برای ترسیم شرایط های مختلف صرف می نمایند و در غالب اوقات ناچار هستند یک موقعیت غلو شده را ترسیم نمایند تا از نظر بصری بگردد سیستم گردش خون را نشان داد.

کی با مدل سازی شریان های اصلی بدن آغاز می نماید و بعد مویرگ ها و دیگر شریان های مولد را برای پر کردن آناتومی پیش می برد.

از سوی دیگر کریول مناظر شهری را در کشور های مختلف و در خیابان ها یا مراکز خرید و شرایط های اجتماعی عکاسی و بعد به صورت سه بعدی بازآفرینی می نماید تا بتواند به طور کامل روی سایه ها و تابش ها کنترل داشته باشد.

نتیجه نهایی، یک هماهنگی کامل میان آناتومی بدن و محیط اطراف آن است. تصاویری که در ظاهر ساده هستند، ولی پیچیدگی هایی فراتر از تصور دارند. برای مثال، نمایش گردش خون انسان در ایستگاه اتوبوس با توجه به محیط و زاویه تابش نور آفتاب و سایه روشن ها بسیار دقیق و طبیعی و جذاب است.

اگر دوست داشته باشید؛ می توانید تصاویر شهری گرفته شده توسط کریول و همین طور طراحی های انتزاعی کی را در اینستاگرام شان دنبال کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1457

به "تصاویری انتزاعی: مثل خون در رگ های من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری انتزاعی: مثل خون در رگ های من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید