بیمه سلامت اجباری شد

به گزارش سبزوار امروز، مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: داشتن دفترچه بیمه درمانی برای همه اجباری است.

بیمه سلامت اجباری شد

به گزارش خبرنگار از ، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت همدان روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه یک میلیون و 40 نفر در استان از بیمه سلامت بهره مند هستند، گفت: بیمه اجباری سلامت، مصوبه هیات دولت است و افراد بدون پوشش بیمه درمانی واجد شرایط، 6 ماه فرصت دارند تا با نام نویسی و دریافت دفترچه بیمه، از خدمات درمانی استفاده کند.

او با اشاره به اینکه به ازای هر ماه مبلغی به عنوان حق بیمه، از متقاضیان دریافت می گردد، افزود: افرادی که توانمندی پرداخت حق بیمه دارند می توانند با مراجعه به پایگاه های معین شده، نام نویسی نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به اینکه افرادی که در این مدت برای دریافت بیمه اجباری نام نویسی کند از تخفیف 50 درصدی بهره مند می شوند، ادامه داد: هزینه بیمه سلامت اجباری حدود 580 هزار ریال به ازای هر نفر در ماه است که با اعمال تخفیف به 293 هزار و 900 ریال کاهش می یابد.

فرجی افزود: تا شروع نام نویسی بیمه اجباری سلامت، افراد می توانند با نام نویسی در بیمه ایرانیان از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

او با اشاره به اینکه از سال 93 تا 96 همه افراد می توانستند از دفترچه درمانی بیمه سلامت همگانی رایگان استفاده نمایند، ادامه داد: از آبان 96 بر اساس مصوبه دولت ارائه این خدمات رایگان متوقف شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: به منظور اجرای برنامه ششم توسعه خدمات سلامت و پزشکی هم الکترونیکی خواهد شد.

فرجی مطرح نمود : 4 طرح الکترونیکی در سازمان تعریف شده است که اولین آن استحقاق سنجی است و بر اساس آن نوع بیمه افراد معین می گردد و همپوشانی سازمان های بیمه گر را معین می نماید.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: دومین طرح نسخه نویسی الکترونیکی است که در حال حاضر در هفت شهرستان استان فعال و در دست اجرا است.

فرجی افزود: سومین طرح ارجاع الکترونیکی است که بر اساس این سامانه، نوبت دهی منسجم و سریع می گردد.

اومطرح نمود: چهارمین طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری است که در آن ساماندهی و رسیدگی به اسناد بستری بیماران سرعت می بخشد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه این طرح از ابتدای شهریور در بیمارستان های سینا همدان و قائم اسدآباد در دست اجرا است، تاکید نمود: طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری، تا سه ماه آینده در سایر بیمارستان های استان نیز اجرا می گردد.

فرجی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیکی سلامت یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان است، مطرح نمود: بر اساس آمار ها حدود به 90 درصد از جمعیت استان پرونده الکترونیکی سلامت دارند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 748

به "بیمه سلامت اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه سلامت اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید